یک‌ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در استان مرکزی از سوی بنیاد برکت هدفگذاری شد

خمین - ایرنا - مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی گفت: ایجاد یک‌ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در سال جاری از سوی این نهاد با عنوان طرح سحاب در شهرستان‌های خمین، محلات، ساوه، زرندیه و اراک هدف‎گذاری شده است.

« احمد اسدی » روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۳۰۰ نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغال بنیاد برکت، ۱۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.
وی بیان کرد: کسب و کارهای ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال بنیاد برکت در حوزه های گردشگری، کشاورزی، مشاغل خرد خانگی و تولید پوشاک بوده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی گفت: ۹۰۰ متقاضی نیز در سامانه ثبت نام کردند و مقدمات پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون ریال تا ۵۰۰  میلیون ریال به این متقاضیان در بانک‌های عامل در حال انجام است.
اسدی یادآور شد: ۲۵۰ میلیارد ریال پارسال از سوی بنیاد برکت برای اشتغالزایی در شهرستان‌های خمین، محلات پرداخت شد.
وی با اشاره به تخصیص ۷۵ میلیارد ریال از سوی بنیاد علوی به خمین افزود: ۹۴ درصد از این مبلغ برای جبران خسارت گلخانه‌های شهرستان از ویروس کرونا و توسعه این واحدهای گلخانه‌ای اختصاص یافت.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی گفت: زادگاه امام راحل ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولیدی  پوشاک و کیف و کفش  کشور را دارد.

اسدی اضافه کرد: این حوزه زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را در ۲۰۰ کارگاه فراهم کرده و با برنامه هدفمند می‌توان اشتغال قابل ملاحظه‌ای رقم زد.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی بیان کرد: بانوان ۹۰ درصد از شمار فعالان و کارآفرینان حوزه پوشاک خمین را تشکیل می‌دهند.
اسدی ادامه داد: ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد برکت با مشارکت صندوق توسعه ملی به منظور لایروبی قنوات در ۱۲ شهرستان استان مرکزی تخصیص یافته که ساماندهی چهار قنات روستاهای خمین در قالب پرداخت این تسهیلات در دستور کار است.  

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha