استاندار سمنان: بناهای تاریخی دامغان برای گردشگری مورد توجه قرار گیرد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: بناهای تاریخی و کهن شهرستان دامغان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و به خوبی به گردشگران معرفی شود.

به‌ گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در آیین آغاز برنامه های هفته دولت و افتتاح طرح‌های شهرستان دامغان به صورت وبیناری افزود: دامغان شهری کهن، تاریخی، فرهنگی و سرآمد است که می‌تواند جاذبه بسیار خوبی برای حضور گردشگران باشد. 

وی ادامه داد: در این شهرستان، بناهای تاریخی منحصر به فرد قرار دارد که بدون شک مورد علاقه بازدیدکنندگان است و باید تلاش شود این آثار فرهنگی به مردم ایران معرفی شود.

آشناگر به حوزه معادن و توجه به آن اشاره کرد و افزود: تقویت معادن جنوب استان با همکاری وزارت دفاع از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در حال پیگیری است. 

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه معادن، خام فروشی است که سبب ورود آسیب های زیست محیطی می‌شود و برای فرآوری باید اقدام‌های لازم پیگیری شود چرا که این زنجیره تولید، می‌تواند ثروت آفرینی و ارزش افزوده بالا ایجاد کند. 

آشناگر اظهار داشت: حوزه کشاورزی و تولید پسته و فرآوری آن یکی دیگر از ظرفیت‌های دامغان است که با ایجاد ثروت‌ خوب برای مردم، می‌تواند درآمد سرانه را افزایش دهد. 

وی ادامه داد: مشکلات کم آبی می‌تواند چالش برای تولید را بیشتر کند که برای جلوگیری از کاهش منابع آبی، باید استخرهای ذخیره آب و فناوری های نوین در آبیاری را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد.

 آشناگر به دغدغه های حوزه بهداشت و درمان دامغان اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونا خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ارائه شده است که از این بابت تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم این شاخص های توسعه ای حوزه بهداشت و درمان با تلاش بیشتر ارتقا یابد. 

استاندار سمنان گفت: برای حل مشکل سالک طرح‌های مبارزه با سالک به صورت جدی پیگیری شود و استفاده بهینه از بیمارستان رضایی نیز یکی دیگر از برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان در دامغان است که در پی درخواست نماینده و فرماندار دامغان، ایجاد و تجهیز ۵۰ تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است.

۴۵ طرح عمرانی هفته دولت امسال به همت ۱۶ دستگاه اجرایی با صرف اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در دامغان به صورت وبیناری به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۴ طرح با ۱۲۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha