شرکت بیش از سه هزار نفر در آزمون مهارتی فرهنگ و هنر خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سی و پنجمین دوره آزمون جامع و ادواری استانداردهای مهارتی فرهنگ و هنر شاخه کار و دانش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سه هزار و ۶۵۴ نفر در این استان برگزار شد.

جواد روشندل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری این آزمون در هنرستان هنرهای زیبای مشهد افزود: از این تعداد هزار و ۹۶۵ نفر در آزمون جامع و هزار و ۶۸۹ نفر در آزمون ادواری استانداردهای مهارتی فرهنگ و هنر حضور یافتند که آزمون جامع به صورت کتبی و آزمون ادواری به صورت کتبی و عملی برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری این آزمون ها در ۲۰ رشته به صورت همزمان در مشهد و ۱۲ شهرستان دیگر خراسان رضوی شامل بردسکن، تربت حیدریه، تایباد، چناران، خلیل آباد، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور برنامه ریزی شده است که در چهارشنبه هفته جاری پایان می یابد.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آزمون های مزبور هر سال با برنامه ریزی دفتر توسعه و آموزش های هنری کشور، اداره نظارت و مدیریت معاونت هنری و سینمایی در این استان برگزار می شود.

روشندل افزود: پذیرفته شدگان در این آزمون ها گواهی کسب مهارت در شاخه کار و دانش هنرستان، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، را دریافت کرده و در صورت گذراندن دروس عمومی و تایید آن توسط مراجع ذیربط، مدرک دیپلم رسمی شاخه کار و دانش را از وزارت آموزش و پرورش دریافت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha