۶۵۰۰ نفر برای شرکت در آزمونهای مهارتهای هنری خراسان رضوی داوطلب شدند

مشهد- ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان برای شرکت در آزمونهای جامع و ادواری ویژه رشته های هنری شاخه کار و دانش داوطلب شده اند.

جواد روشندل شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی در این آزمونها که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود پنج هزار و ۷۰۰ نفر در آزمون جامع و ۸۰۰ نفر در آزمون ادواری ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در آزمون ادواری بدون گذراندن کلاسها و دوره آموزشی و صرفا براساس دانسته و مهارتهای خود به رقابت می پردازند اما شرکت کنندگان در آزمون جامع مهارتی افرادی هستند که در دوره های آموزشی مراکز مهارت آموزی شرکت کرده و آموزشهای لازم را فراگرفته اند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در واقع آزمون جامع برای کسانی برگزار می شود که نتوانسته اند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند از این رو در دوره های آموزشی تخصصی شرکت کرده و بعد از حضور در آزمون جامع مهارتی و کسب نمره لازم، به هنرستان بزرگسالان رفته و پس از تطبیق دروس و گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز موفق به دریافت مدرک دیپلم رسمی وزارت آموزش و پرورش در شاخه کار و دانش می شوند.

روشندل افزود: بخش عملی آزمون جامع که از پنجشنبه هفته گذشته در شهرستانهای خراسان رضوی آغاز شده بود روز جمعه در مشهد هم برگزار شد و بخش عملی آزمون ادواری متقاضیان در مشهد و سایر شهرستانها از شنبه این هفته آغاز شده و تا ۲۳ خرداد ماه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: بخش کتبی آزمون ادواری و آزمون جامع متقاضیان از ۲۳ خرداد ماه به مدت چهار روز در مرکز استان و سایر شهرستانها برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha