۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 84457113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باغ‌های پسته سیرجان قرق شدند

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 84457113
باغ‌های پسته سیرجان قرق شدند

کرمان- ایرنا- طرح پیشگیری از سرقت پسته و ساماندهی نگهبانان و قرق باغ های کشاورزی سیرجان با نمایش رزمایش خودرویی پلیس از روز چهارشنبه شروع شد.

به گزارش ایرنا شهرستان سیرجان بیش از ۴۸ هزار هکتار باغ مثمر پسته دارد و کشاورزان سالانه بیش از ۳۰ هزار تن محصول برداشت می کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی سیرجان در مراسم آغاز طرح پیشگیری از سرقت پسته و ساماندهی نگهبانان باغات کشاورزی در محل بخش زیدآباد این شهرستان  گفت: برای اجرای این طرح از امکانات نیروهای انتظامی، بسیج، بخشداران و دهیاران استفاده می شود.

سرهنگ منصور رمضان نژاد افزود:با گشت های نامحسوس موتوری و انتظامی و اقدامات ستاد حفاظت دادگستری تمامی باغات پسته زیرپوشش این طرح قرار گرفتند و در این زمینه کشاورزان توجیه شدند که نگهبانان باغ و مزارع خود را با هماهنگی کلانتری ها و پایگاه های مقاومت به کار بگیرند تا ضمن اجرای خوب این طرح امنیت کامل نیز دربرداشت و فرآوری محصول پسته نیز فراهم شود.

وی گفت: در این طرح پلیس راه و گشت های نامحسوس بسیج و گشت های موتوری و پیاده هم ساماندهی شدند، گشت های خود را مداوم و مستمر ادامه خواهند داد و در همه ابعاد، طرح تا پایان فصل برداشت محصول پسته (آبان ماه) به طور کامل ادامه می یابد.

سرپرست فرماندهی انتظامی سیرجان به کشاورزان توصیه کرد که از نگهبانان مورد تایید نیروی انتظامی استفاده کنند و نگهبانان حتماً باید کارت شناسایی و گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند.

حجت الاسلام عباس عاقلی امام جمعه بخش زیدآباد سیرجان هم در مراسم اجرای این طرح گفت: بخش زیدآباد ۴ هزار هکتار باغ پسته دارد و اجرای طرح به صورت همه‌ جانبه و در همه ابعاد پیش‌بینی شده است که اجرای موفق آن صفرشدن سرقت محصول پسته و رضایتمندی باغداران را در پی دارد.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha