مرکز جامع سرطان هلال‌احمر گلستان افتتاح شد

گرگان- ایرنا - مرکز جامع سرطان جمعیت هلال احمر گلستان روز پنجشنبه با حضور محمدحسن قوسیان‌مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور و استاندار و مدیرعامل هلال‌احمر گلستان در شهرستان بندرترکمن افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز جامع پیشگیری کنترل و درمان سرطان در زمینی به مساحت هزار و ۲۸۰ مترمربع با مشارکت خیرین احداث شده است.

فرهاد میقانی روز پنجشنبه اظهار داشت: برای ساخت این مرکز در مجموع ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۷ میلیارد ریال آن توسط خیرین و ۴۳ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات هلال‌احمر استان تامین اعتبار شد.

وی بیان کرد: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور امروز پیش از حضور در بندرترکمن داروخانه و انبار دارویی هلال احمر مرکز استان را افتتاح و از ساختمان بهسازی شده کلینیک تخصصی و فوق تخصصی پیامبر اعظم (ص) گرگان بازدید کرد.

دبیرکل جمیت هلال‌احمر کشور گفت: گلستان از استان‌های مطرح در زمینه اقدامات پیشگیرانه و درمانی براساس شرح وظایف هلال احمر کشور به ویژه با مشارکت، همکاری و همراهی مسئولان است.

محمدحسن قوسیان‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: با توجه به شیوع یافتن انواع بیماری‌های سرطانی در این استان، خیرین داوطلب هلال احمر تصمیم به ساخت این مرکز در بندرترکمن گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم کادر پزشکی هلال احمر استان با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز بتوانند بهتر و بیشتر از گذشته در امر سلامت مردم تاثیرگذار باشند.

وی افزود: از آنجایی که یکی از اهداف جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است، انتظار داریم تا این مرکز بتواند درد جهت اهداف هلااحمر گام‌های موثری بردارد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: از آنجایی که خیرین تلاش دارند تا طرح موجود را گسترش دهند، بدون شک در کنار گسترش سهم خیرین در این کار، هلال احمر نیز از محل اعتبارات ملی و استانی، به این گسترش کمک و مساعدت خواهد داشت.

استاندار گلستان گفت: مرکز جامع پیشگیری کنترل و درمان سرطان شهرستان بندرترکمن که در مجموعه مدیریتی هلال احمر قرار دارد، در فاز نخست خدمات قابل ارائه به جانبازان شیمیایی و بیماران سرپایی ارائه می‌کند.

هادی حق‌شناس به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار داریم تا خیرین همچون گذشته در گسترش این مرکز به لحاظ زیربنایی و تجهیزات مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تعلق داشتن زمین این مرکز به مجموعه هلال احمر، می‌تواند زمینه تسریع در گسترش آن را فراهم کند و انتظار داریم تا خیرین داوطلب همچون گذشته به کمک هلال احمر بیایند و تجهیزات بیشتری در اختیار مرکز قرار دهند تا سایر بیماران به ویژه بیماران بیماری‌های خاص هم بتوانند از خدمت در این مرکز بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha