۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84457912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ طرح تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید بازگشت

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 84457912
۹ طرح تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید بازگشت
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت که ۹ طرح تولیدی راکد در سه شهرک و ۲ ناحیه صنعتی در چهار شهرستان استان با مشارکت سرمایه گذاران و همکاری دستگاه ها مرتبط احیا و در هفته جاری به طور رسمی به چرخه تولید بازگشته است.

رضا شهمرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این طرح ها شامل چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی اق قلا، ۲ واحد تولیدی در شهرک و ناحیه صنعتی کردکوی، ۲ واحد تولیدی در ناحیه صنعتی دهنه کلاله و یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بندرگز قرار دارد.

به گفته وی این واحدهای تولیدی احیا شده در استان در حوزه های تولید پوشاک، انواع ظروف پلاستیک، دستگاه استخراج رمز ارز، انواع کیک، انواع رنگ ساختمانی و اتیل الکل و لوله پلی اتیلن است.

شهمرادی اضافه کرد: این واحدهای تولیدی وارده چرخه تولید شده دارای مجوز سرمایه گذاری به ارزش ۷۳۳ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال و ظرفیت فرصت شغلی برای ۴۴۰ نفر را دارند.

به گفته وی امسال این شرکت در استان برنامه احیای ۴۰ واحد تولیدی راکد را در شهرک ها و نواحی استان برنامه ریزی کرده است.

به گفته کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی گلستان، کمبود نقدینگی، تهیه مواد اولیه، بازاریابی، اختلاف میان شرکا و سوء مدیریت را از مهم ترین مشکلات واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

۹ طرح تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید بازگشت

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: اکنون حدود هشت هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ۸۲۵ واحد دارای پروانه بهره بردار با ظرفیت ۱۳ هزار فرصت شغلی وجود دارد که ۶۰۰ واحد آن بین ۷۰‌ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند.

عمده سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان در بخش های صنایع تبدیلی، فلزی، سلولزی و شیمیایی است.

استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد. هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی استان برای افزایش زمینه فعالیت اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی منطقه است.

اقتصاد اصلی گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha