استاندار: مشکلات آبی مرزنشینان خراسان شمالی برطرف می شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مشکلات آبی مرزنشینان استان برطرف می شود و در این راستا وزارت نیرو برای افزایش بهره مندی استان از آب های مرزی به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب موافقت کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری، محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان مرزی رازوجرگلان،  اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار در این استان، مساله  آب های مرزی را دنبال کردم و خواسته های مردمی چون افزایش سهمیه استان در انتقال آب دریای عمان به شرق کشور را به سمع و نظر وزارت نیرو رسانده ام.

وی افزود: هم اینک وزارت نیرو با موضوع افزایش سهمیه استان برای بهره برداری از آب های مرزی موافقت کرده است و اکنون برای انتقال این آب باید بخش خصوصی پای کار بیاید.

شجاعی با بیان اینکه  ایجاد زیرساخت هایی مانند راه و آب برای توسعه شهرستان راز و جرگلان الزامی است، گفت: بدون ایجاد این زیر ساخت ها هزینه اعتبار در سایر بخش ها بیهوده است بنابراین باید به صورت کارشناسی چگونگی ایجاد زیرساخت های آب شرب و راه های ارتباطی در این شهرستان بررسی شود.
وی افزود: همچنین کوتاه شدن مسیر ارتباطی به مرکز استان از مطالبات مردم منطقه است که باید با بررسی دقیق و پیگیری از سطح ملی جهت تخصیص اعتبار و ارتقاء راه فرعی به اصلی برطرف شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص ساخت بیمارستان در این شهرستان مرزی، گفت: با پیگیری ها،  قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران برای ساخت بیمارستان پای کار آمده است و ماده ۲۳ اخذ شده است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
شجاعی افزود: در سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان نیز موضوع ایجاد بیمارستان با سازه سبک و تجهیزات کامل پزشکی مطرح و موافقت شد تا پس از جانمایی زمین از سوی استان این کار اجرایی شود.

همچنین در این نشست ۴۶۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب و مقرر شد با بررسی کارشناسی تا هفته آینده مصوبات و اعتبارات نهایی و اعلام شود.

در این نشست که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، از ایثارگران شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha