۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84458776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: دولت سیزدهم باید اعتماد عمومی مردم را ترمیم کند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، گفت: معظم له در این دیدار با اشاره با آسیب دیدن اعتماد عمومی مردم، دولت را موظف کردند این آسیب جدی را که به اعتماد عمومی مردم ضربه زده، ترمیم کند.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملایر، اعتماد عمومی را مهمترین سرمایه نظامِ مردم سالاری دینی دانست و اظهار داشت: فرآیند حفظ نظام به ترمیم و تقویت اعتماد عمومی است و نخستین وظیفه دولت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بدون حب و بغض باید درباره دولت سیزدهم سخن بگوییم، افزود: سفر رئیس جمهوری در نخستین روزهای کاری به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان، نشان از عزم و اراده جدی دولت برای بازسازی اعتماد مردم و امیدآفرینی در بین مردم دارد.

امام جمعه ملایر ادامه داد: در حقیقت دولت سیزدهم نماد عمل به وعده و صداقت در گفتار و رفتار است و اگر به همین روند پیش برود، قطعا بر مشکلات فائق خواهد آمد.

حجت الاسلام برقراری لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان و بیان کرد: تحقق این امر در گرو این است که مدیران کارآمد با نگاه و سبقه فرهنگی در این حوزه حضور پیدا کنند و اقدامات فرهنگی و انقلابی را در دستور کار قرار دهند و اجازه ندهند افرادی که از نظر فرهنگی وابسته به فرهنگ‌های بیگانه هستند، برای کشور تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنند.

وی همچنین استقرار کارگزاران و مدیران انقلابی در راس امور برای برقراری قسط عدل و خدمت‌رسانی به مردم و تحقق دولت اسلامی را ۲ کار مهم و اساسی دیگر در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: لازمه تحقق دولت اسلامی وجود دولتمردان جهادی، متهد و متخصص است تا مبارزه با فساد، رسیدگی به محرومان و ایجاد عدالت را در دستور کار قرار دهند.

خطیب جمعه ملایر اسلامی شدن روش و منش دولتمردان و طراحی ساز و کارها و نهادها بر اساس معارف اسلام ناب محمدی(ص) را ضرورت خواند و در عین حال حضور وزیر امور خارجه ایران در نشست بغداد را عزتمندانه دانست و افزود: با یادآوری کردن مواضع خصمانه آمریکا، عزت و صلابت در روابط دیپلماتیک را در رفتار و گفتار وزیر امور خارجه ایران اسلامی مشاهده کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha