جهشی پرشتاب برای توسعه شهرستان پارسیان شکل گرفته است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: شهرستان پارسیان در غرب استان در مسیر توسعه و جهش پرشتابی قرار گرفته است.

فریدون همتی عصرجمعه در حاشیه بهره برداری از پنج طرح شاخص پارسیان افزود: تحول و پیشرفت طرح‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان چشمگیر است و به زودی این منطقه شاهد تولید پتروشیمی، فولاد، پودر آلومینیا و فعال شدن نیروگاه برق، آب شیرین کن و آماده شدن پسکرانه بندر و اسکله‌ها خواهد بود که در کشور خواهد درخشید.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مجدانه و رفع موانع، رونق خوبی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ایجاد شده است، عنوان کرد: با صدور مجوز برای ساخت پتروشیمی ها، آغاز ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و فعالیت بندر این منطقه، فعالیت‌های خوبی در این مجموعه آغاز شده و آینده صنایع انرژی بر و صنعت نفت ایران، در هرمزگان در حال رقم خوردن است.و همچنین در آینده هرمزگان، قطب تولید فولاد در کشور خواهد بود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌ای در راستای تکمیل و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر باید مورد توجه قرار گیرد و با همکاری استان های همجوار می‌توانیم با طرحی منطقه‌ای، ظرفیت‌های یکدیگر را در کنار هم بگذاریم.
همتی با اشاره به طرح آب شیرین کن پارسیان ادامه داد: این آب شیرین کن با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته، قرار است آب مورد نیاز واحدهای ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و این شهرستان را تامین کند و اصل این آب شیرین‌کن متعلق به شهرستان پارسیان است و تنها مازاد تولید آن به استان همسایه، ارسال خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به فعال شدن مجموعه عظیمی از شرکت‌های پیمانکار در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، این شرکت‌ها باید با مشارکت در اجرای پروژه‌های زیرساختی شهرستان پارسیان، مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.
استاندار هرمزگان با تاکید بر در اولویت بودن اشتغال نیروهای بومی پارسیان، گفت: منطقه ویژه اقتصادی، بستر را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها فراهم می‌کند و اصل کار و اشتغال در شرکت‌ها، انجام می‌شود و همه نیروهای شهرستان، می‌توانند در شرکت‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی مشغول به کار شوند. 
وی ادامه داد: شهرستان پارسیان آینده درخشانی دارد و از مناطق فعال گردشگری و تجاری خواهد بود.
استاندار هرمزگان افزود: با عزم و اراده رییس جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم، تحول خوبی در کشور در حال رخ دادن است و با توجه ویژه‌ به هرمزگان، گام‌های بزرگی در این استان برداشته می‌شود.
 پنج  طرح شاخص با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
 همچنین عملیات احداث هشت طرح زیرساختی با بیش از ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آغاز شد که برای اجرای این طرح‌ها، تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار صورت گرفته است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha