۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴
کد خبر: 84459502
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درخواست طالبان از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در افغانستان

تهران- ایرنا - گروه طالبان روز یکشنبه از سرمایه گذاران و تجار خواست تا فعالیت های تجاری خود را در افغانستان افزایش دهند.

به گزارش ایرنا از سایت انگلیسی خبرگزاری "خامه پرس" افغانستان، "خلیل الرحمان حقانی" یکی از اعضای کلیدی رهبری گروه طالبان افغانستان و رئیس شبکه حقانی، از سرمایه گذاران و تجار خواست تا فعالیت های تجاری خود را در افغانستان افزایش دهند.
وی در یک گردهمایی با بزرگان قبیله ای اقوام مختلف در کابل با درخواست از سرمایه گذاران و تجار افغان برای حمایت از طالبان، گفت که زمان فعلی امن ترین و مناسب ترین وضعیت در افغانستان در مورد سرمایه گذاری و تجارت است.
براساس این گزارش، مقامات طالبان گفتند که مالیات بر مواد غذایی را به نصف رسانده اند و همچنین مالیات سایر صادرات و واردات تجار افغان را به طرز چشمگیری کاهش داده اند.
این گزارش همچنینی حاکی است که آنها به تجار و سرمایه گذاران افغان از امنیت خود اطمینان کامل دادند و از آنها خواستند تا برای رشد اقتصاد افغانستان در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.
در همین حال ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان و یا رهبر تازه اعلام شده این گروه گفته است که آنها زمینه را برای پروژه های بزرگ اقتصادی هموار می کنند تا آنها برای بهبود زندگی مردم تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha