۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۳:۱۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84669932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طالبان: جامعه جهانی باید تحریم‌های باقی مانده بر افغانستان را لغو کند

تهران- ایرنا- ملا عبدالغنی برادر معاون رئیس دولت طالبان در نشست "کنفرانس ملی بخش خصوصی" از جامعه جهانی خواست تا تحریم‌های اقتصادی باقی مانده علیه افغانستان را لغو کرده و در بهتر شدن اقتصاد این کشور کمک کنند.

به گزارش ایرنا از طلوع نیوز، ملا عبدالغنی در نشست روز پنجشنبه تاکید کرد که در حال حاضر امنیت سراسری در افغانستان تامین شده و زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور فراهم است.

معاون رئیس دولت طالبان در ادامه افزود: من از همین کنفرانس از جهانیان می‌خواهم که تحریم‌های باقی مانده را لغو کنند و به افغان‌ها این فرصت را بدهند تا نقش انسانی خود در رشد اقتصاد افغانستان و جهان را ادا سازند.

براساس گفته‌های ملا عبدالغنی، طالبان تلاش می‌کند تا تسهیلات بیشتر را در بخش‌های صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور فراهم سازد. وی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

ملا عبدالغنی همچنین گفت: سرمایه‌گذاری و تجارت شما در اینجا (افغانستان) به نفع شما و به نفع افغانستان خواهد بود.

در همین حال، امیر خان متقی سرپرست وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان نیز اعلام کرد که گفت‌وگوها با نهادهای جهانی در جریان است و به زودی این نهادها فعالیت‌های خود در افغانستان را آغاز خواهند کرد.

کنفرانس ملی بخش خصوصی افغانستان روز پنجشنبه با موضوع ایجاد فرصت‌ها، تعیین اولویت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی با حضور مقام‌های بلندپایه طالبان و برخی از سفیران کشورهای خارجی در کابل برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha