مقررات شورای‌عالی شهرسازی استان تهران برای توسعه فضای سبز اصلاح می‌شود

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: از شورای‌عالی شهرسازی درخواست کردیم در اسرع وقت با اصلاح ضوابط و مقررات شهرسازی استان در خصوص درختکاری و ایجاد فضای سبز با مشارکت دستگاه های خدمات رسان برنامه ریزی کند. 

عبدالرضا چراغعلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین جلسه کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان تهران مصوب شد، برای توسعه فضای سبز و کمک به کاهش آلودگی هوای استان حریم تاسیسات تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های خدماتی نظیر راه آهن، برق، نفت، گاز، و حریم رودخانه ها و مسیل ها  به کاربری سبز تغییر پیدا کند و دستگاه ها نسبت به ایجاد فضای سبز متناسب و هماهنگ با محیط برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با این مصوبه هزاران هکتار به سرانه فضای سبز استان تهران اضافه شود، ادامه داد: برنامه ریزی برای توسعه فضای سبز و هوای پاک استان باید با مشارکت همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مردم صورت گیرد.

چراغلی بیان کرد: مسئولیت ایجاد فضای سبز تنها وظیفه شهرداری ها نیست، بلکه هوای پاک و افزایش سرانه فضای سبز با مشارکت شهروندان و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، بر استفاده از حریم رودخانه ها، مسیل ها، لوله های نفت و گاز و خطوط راه‌آهن برای ایجاد فضای سبز پایدار تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و پراکندگی بالای حریم دستگاه های خدماتی در سطح استان، این حرایم بهترین گزینه برای ایجاد و افزایش فضای سبز جدید در سطح استان تهران است.

چراغعلی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران و برخی دیگر از شهرداری‌های استان در زمینه توسعه فضای سبز قابل تحسین است، افزود: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و شهرداری ها در خصوص توسعه فضای سبز در استان تهران باید میدان‌داری کنند و شورای عالی شهرسازی نیز با تدوین ضوابط اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha