فاز نخست باغ راه حضرت زهرا(س) در مناطق ۱۷ و ۱۸ بهره‌برداری شد

تهران- ایرنا- فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در مناطق ۱۷ و ۱۸ شامگاه شنبه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران روز شنبه با اعلام این خبر افزود: احداث پنج کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی با فضای سبز پیرامونی در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ به انضمام اجرای یکی از اصلی ترین قطعات باغ راه به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، احداث یک سازه خدماتی کوشک با محوطه پیرامونی و فضای سبز در محدوده منطقه ۱۸ از مهمترین اقدامات به ثمرنشسته در قالب فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی یادآورشد: برای اجرای این بخش از پروژه، ۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، خاکریزی، تحکیم و اصلاح بستر و ۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی انجام و ۱۰ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز مناطق ۱۷ و ۱۸ افزوده شده است.

صفا صبوری دیلمی با یادآوری اینکه اولویت نخست حرکت در باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) با عابران پیاده و سپس دوچرخه سواران است، از طراحی مسیرهای مناسب سازی شده پیاده روی و دوچرخه سواری به طول هشت کیلومتر (از میدان شهدای مدافع حرم تا روددره کن) در این پروژه خبر داد.

به گفته وی پنج کیلومتر از طول این مسیرها در قالب فاز نخست به ثمر نشسته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین گفت: ارائه خدمات محلی و سازماندهی مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی (به ویژه برای کودکان، جوانان و بانوان)، ایستگاه دوچرخه و خدمات شهری و محله‌ای در ۲۲ سازه کوشک پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این سازه ها به مساحت ۳۳۰ مترمربع در فاز نخست پروژه احداث و روشنایی و نورپردازی تمام فضاهای به ثمرنشسته در فاز نخست پروژه با اجرای شش برج روشنایی و ۱۶۰ پایه چراغ ویژه بوستان ها تامین شده است.

گفتنی است پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی هشت کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است و فاز یک پروژه شامل محدوده ای به طول ۵ کیلومتر در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ می شود.

فضای مراسم افتتاح به علت گلایه مردم از شهرداری ملتهب است چون شهروندان حاضر در مراسم از تاثیر ساخت و سازهای انجام شده بر تخریب منازل خود گلایه دارند و اعلام می کنند که هیچ کدام از نهادهای شهرداری یا راه آهن مسئولیت خسارت وارد شده به منازل آنان را که در آستانه تخریب است قبول نمی کند و بر گردن دیگری می اندازند.

حاج علی اکبری مدیرعامل نوسازی بافت فرسوده شهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا متولی اصلی این وضعیت را شرکت راه آهن اعلام کرد که تا کنون به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است و این ماجرا از سال ۹۴ جریان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha