چهار هزار رزمنده دوران دفاع مقدس خراسان شمالی تجلیل می شوند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به منظور ارج گذاری به دلاورمردان عرصه ایثار و شهادت، چهار هزار رزمنده این دوران تجلیل می شوند.

امیر سرتیپ محمد نجاتی روز شنبه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان گفت: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۱۱ کمیته از جمله کمیته نظامی، پیشکسوتان، ایثارگران، ورزش و جوانان و روحانیت در این استان تشکیل شده است که هرکدام وظایفی دارند.

وی  تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا را از مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست خواستار ساماندهی قطعات مناسب در آرامستان‌ها برای دفن ایثارگران در استان شد و گفت: فضایی مناسب در کنار مزار شهدا برای گروه هدف باید در نظر گرفته شود.

علی بیگ زاده قطعات مناسب برای دفن ایثارگران و خانواده شهدا را مطالبه به حق این عزیزان دانست و اظهار داشت: از مسوولان مرتبط می خواهیم که این موضوع را به سرعت به سرانجام برسانند.

وی افزود: در هر شهرستانی باید قطعه ای مناسب در کنار مزار شهدا برای دفن جانبازان، ایثارگران و سایر گروه هدف در نظر گرفته شود و این موضوع نباید مورد غفلت قرار گیرد.

بیگ زاده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در طول مدت هشت سال جنگ تحمیلی دلاورمردانی در مقابل تمامی زورگویان عالم ایستادند، رزمندگان با تمام توان و جان خود مبارزه کردند.

وی اظهار داشت: رزمندگان در طول دفاع مقدس با کم ترین سطح توقع در جبهه هایی که تمامی غرب و شرق در یک طرف بودند جنگیدند، انتظاراتی نداشتند و هم اینک نیز ایثارگران کم ترین توقع را دارند اما رسیدگی به آنان از وظایف ما است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه دفاع مقدس بلندترین قله ارزش ها و افتخار این سرزمین است گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت از جهاد نیز با ارزش تر است.

بیگ زاده بر توجه به فضای مجازی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای این مهم بیشتر بهره برداری شود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha