برای پرداخت فوق العاده ویژه معلمان اقدام عاجل شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از رییس جمهوری خواست در آستانه آغاز سال تحصیلی نسبت به پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان اقدام عاجل انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «شیوا قاسمی پور» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جان باختن ۱۶ نفر از هموطنان در حادثه دلخراش و تاسف بار سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به دره محور روستای بالنگان را به ملت ایران و مردم مریوان و سروآباد تسلیت گفت و از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد در دولت انقلابی به جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی حادثه خیز این استان توجه اساسی کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با بیان اینکه در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ فوتی‌های تصادفات برون شهری رشد ۸ درصدی داشته است،‌ گفت: این در حالی است که در سال ۹۹ این میزان چهار درصد بود که سبب جان باختن ۳۵۷ نفر در جاده‌های کردستان شد. آیا این جاده‌های مرگبار نیاز به تخصیص اعتبار ویژه ندارند؟

قاسمی پور اضافه کرد: البته متولیان امر، رانندگان را در ایجاد تصادفات مقصر می‌دانند. حادثه خیز بودن جاده، غیراستاندارد بودن راه‌ها، ناوگان فرسوده و خارج از رده از جمله عواملی هستند که سبب بروز تصادف می‌شوند و باید قطار مرگ در جاده‌های کردستان متوقف شود و امنیت جانی و روانی شهروندان در مسافرت‌ها تضمین شود.

وی همچنین گفت: از سید محرومان آیت الله رئیسی تقاضا و انتظار دارم با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی نسبت به پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان که بیش از یک سال از خدمت آن‌ها گذشته، اقدام عاجل انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha