۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۶
کد خبر: 84463649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان مشگین‌شهر آغاز شد

اردبیل - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر از شروع برداشت انگور از تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

 عبدالله بنی هاشم روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برداشت انگور در این شهرستان معمولا از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: خوشبختانه امسال میزان تولید انگور در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه این افزایش ناشی از شرایط مساعد جوی وتلاش تاکداران منطقه می‌باشد، اضافه کرد: امسال بیش از ۲۶هزار تن انگور مرغوب  از تاکستان‌های شهرستان برداشت خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر از حدود ۱۴هزار هکتار باغ‌های میوه این شهرستان ۲هزار و ۲۰۰هکتار آن را تاکستان تشکیل می‌دهد.

برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان مشگین‌شهر آغاز شد

بنی‌هاشم اظهار کرد: امسال کیفیت محصول تولیدی در مقایسه با سال‌های قبل بسیار مناسب است و به دلیل رنگ، طعم و ترد بودن  این محصول  با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه رقم غالب انگور در این شهرستان کشمشی بی‌دانه می‌باشد ،گفت: ارقام دیگری همچون شاهانی، صاحبی، خلیلی،یاقوتی، نورس، آلدرق، گلین بارماقی، رسمی و سلطانی در این شهرستان استحصال  می‌شود .

 بنی هاشم افزود: انگور کشمشی بی‌دانه مشگین شهر شهرت ملی دارد و علاوه بر تامین نیاز استان اردبیل به سایر مناطق کشور نیز ارسال می‌شود.

وی سیلیس‌دار بودن خاک منطقه، موقعیت خاص جغرافیایی و اختلاف شدید دمای شب و روز را عامل اصلی مرغوب بودن انگور مشگین‌شهر دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: درسال‌های اخیر با هدف افزایش بهره‌وری استفاده از روش روسیمی در تاکستان‌های شهرستان رواج یافته و در حال حاضر حدود ۳۰درصد از تاکستانهای شهرستان رو سیمی شده است.

  شهرستان مشگین شهر با دارا بودن ۱۴هزار هکتار باغ میوه و سالانه با تولید ۳۰۰هزار تن انواع میوه رتبه اول استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha