به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، سید علی حاج سید علیخانی افزود: با توجه به اعتبارات قابل توجهی که در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای راههای روستای پیش بینی شده اتمام محورهای در دست احداث در کرمان از دیگر اولویت کاری امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان خواهد بود.
وی همچنین به زیاد بودن طول شبکه راه های آسفالته استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته تمام راه های شریانی این استان مطالعه و نقشه نواری بهسازی آنها توسط مهندسان مشاوره استخراج شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیازهای بهسازی محورها را به صورت مشخص و با برآورد دقیق در دسترس داریم و استان کرمان از نظر توان فنی و مهندسی، هم در زمینه مطالعات و هم در زمینه اجرا در وضعیت خوبی قرار گرفته است.
حاج سیدعلیخانی گفت: کمبود اعتبارات در حوزه نگهداری راه و در بخش نگهداری ابنیه بخصوص در حوزه ایمن سازی محورها به شدت احساس می شود، لذا برای جبران کمبود منابع، سعی ما همواره بر بیشترین بهره گیری از امکانات موجود بوده که به عنوان مثال برای صرفه جویی در هزینه ها ، با ساخت یک دستگاه خط کش ، قسمتی از خط کشی محورها را به صورت امانی انجام می دهیم.
۶۴ پل آسیب دیده از سیل کرمان بازسازی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اقدامات راهداری در چهار چوب بهره وری گفت: ۶۴ دستگاه پل که در اثر جاری شدن سیل های فصلی دچار صدمه شده بودند، بصورت امانی و با استفاده از توان راهداری استان بازسازی شدند.
وی ادامه داد: همچنین کارگاه باسازی و اصلاح علائم ایمنی با ترمیم شبرنگ تابلو های معیوب راه اندازی شده است، علاوه بر این گارد ریل های خسارت دیده نیز بازسازی شدند و مجددا در محورهای استان کرمان مورد استفاده قرار گرفت.
محدودیت های مالی راهسازی کرمان
حاج سیدعلیخانی بیان داشت: با توجه به حجم زیاد راه های نیازمند بهسازی، با بهره گیری از امکانات موجود، همواره سعی وافر در جبران محدودیت های مالی حوزه راهداری خواهیم داشت که در همین راستا، امسال توجه ما معطوف به بهسازی راههای شریانی و بزرگراهها خواهد بود.
وی افزود: حوزه راهداری استان کرمان در بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر را ه آسفالته که حدود یک هزار و ۹۴۰ کیلومتر آن بزرگراه و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن راه شریانی است خدمات راهداری را به کاربران جاده ای ارائه میدهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطر نشان کرد: در بخش نگهداری رویه راهها، استفاده از روش بازیافت گرم آسفالت (احیای آسفالت بصورت درجا) برای رویه های آسفالتی که دچار خرابی و فرسودگی شده اند.
وی ادامه داد: بکارگیری ماشین آلات جدید، اسلاری سیل جهت درزگیری آسفالت هایی که دارای ترک های زیاد و عمیق هستند، طراحی و اجرای آسفالت های نازک حفاظتی از قبیل میکرو سرفیسنیگ، SMA و دیگر موارد از دیگر فعالیت هایی هستند که در راستای بهروری بیشتر منابع مالی حوزه راهداری شمال استان کرمان قرار دارند.
نظر شما