سهمیه گلستان از شیرین‌سازی آب دریای خزر به ۴۰ میلیون متر مکعب می‌رسد

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به پیش‌بینی هزینه ۵۰ میلیارد ریالی برای مطالعه افزایش سرانه شیرین‌سازی آب خزر برای گلستان گفت : چشم‌انداز استان برای حل مشکل کمبود آب شهروندان، صنایع و بخش کشاورزی، افزایش این سهمیه به ۴۰ میلیون مترمکعب است .

سیدمحسن حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر مجوز شیرین سازی ۱۶ میلیون مترمکعب آب دریای خزر برای گلستان صادر شده که تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مطالعه و اجرا، این عدد به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

وی افزود: ‌اولویت نخست، ایجاد تاسیسات آب شیرین کن با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی و در قالب قرارداد ساخت، تملک و بهره برداری است که در نهایت دولت آب تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت :‌ نمک زدایی و شیرین سازی آب های لب شور از جمله سیاست های موفق وزارت نیرو برای تامین آب شرب و مورد نیاز صنایع کشور است که ثمرات بسیاری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

حسینی گفت : در بین طرح های آبرسانی به شهرها و روستاهای گلستان ۶ طرح به آب منطقه ای واگذار شده بود اما مقرر شد برای انجام هماهنگی بیشتر و سرعت بیشتر در آبرسانی این طرح ها به شرکت آب و فاضلاب واگذار شود.

به گزارش ایرنا بهره مندی از ۱۰۰ کیلومتر ساحل، دسترسی راحت به دریای خزر و خلیج گرگان، وجود ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه اترک سفلی، گرگانرود، قره سو، نکا رود علیا و حوزه خلیج گرگان (شامل ۴۴ سرشاخه اصلی در پنج حوضه آبریز) و از همه مهم‌تر دسترسی به آب های لب‌شور در عمق های کم مناطق ساحلی و جلگه ای مانند بندرترکمن، گمیشان، بندرگز، کردکوی، آق قلا و حتی علی آباد و گرگان سبب شده تا ایجاد واحدهای آب شیرین کن در گلستان امری منطقی و اقتصادی تلقی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha