نماینده مجلس: مشهد باید رنگ و بوی حرم مطهر رضوی داشته باشد

مشهد- ایرنا- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی شهر مشهد باید رنگ و بوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را داشته باشد.

محمد حسین حسین‌زاده بحرینی عصر شنبه در مراسم معرفی شهردار جدید مشهد افزود: انفصال فرهنگی بین اماکن متبرکه و پشت دیوارهای اماکن متبرکه در مشهد اتفاق افتاده که خوشایند نیست.
وی ادامه داد: مشهد همیشه از شهرداران خوب و پرتلاش بهره‌مند بوده‌ است، هر کس در هر کجای شهر مشهد و در هر سطح مدیریتی خدمتی متقبل می‌شود، خادم حضرت امام رضا (ع) و خادم زائران مضجع شریف این امام است لذا پذیرش مسوولیت در این شهر الزامات خاص خود را دارد و کم کاری در هیچ کجا بویژه در این شهر پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه شهر مشهد همواره دغدغه مدیران شهری بوده و هست، شورا و شهردار جدید باید به منطقه ثامن مشهد نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی افزود: امروز وضعیتی پیش آمده که کارهای مهمی می‌توان در این منطقه انجام داد، در این منطقه خطای راهبردی رخ داده است که در یکی دو سال اخیر این خطا در حال تصحیح شدن است.
حسین زاده بحرینی ادامه داد: دوران شورای چهارم و پنجم دوران بلاتکلیفی منطقه ثامن بود و طرح طاش به عنوان طرح ژله‌ای مطرح بود، اتفاقات بدی در آن منطقه رقم خورد.
وی گفت: ساکنان این منطقه با فشار مجبور شدند اراضی خود را تحویل دهند، امروز باید منطقه ثامن با همه کاستی‌های گذشته احیا شود، شهردار جدید سند جدید بازسازی این بافت را که شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ کرده در دست دارد و بر اساس این سند منطقه ثامن را می توان احیا کرد.
این نماینده مجلس افزود: آقای کلایی و تیم ایشان در دوره مدیریت خود به خوبی کار کردند که جای قدردانی دارد.

پس از گذشت ٢۵ سال از آغاز طرح توسعه بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، بازنگری این طرح با هدایت وزارت راه‌ و شهرسازی و همکاری دستگاه‌های محلی از اواخر پارسال در قالب "طرح ویژه تفصیلی" در دستور کار قرار گرفت.

این طرح که پیش از این در جلسه کمیسیون ماده پنج استان با ریاست استاندار خراسان رضوی به تصویب رسیده بود پس از بررسی اصلاحات نهایی مورد نظر، برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شد که در نهایت اسفند ماه پارسال با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی در نشست این شورا به تصویب رسید.

در این مراسم از خدمات "محمدرضا کلایی" شهردار قبلی مشهد قدردانی و "سید عبدالله ارجایی" به عنوان شهردار جدید مشهد معرفی شد. 

حکم "سیدعبدالله ارجایی" به عنوان شهردار مشهد ۱۵ شهریور ماه توسط وزیر کشور امضا و ابلاغ شد.
ارجایی از خرداد ماه پارسال به ‌عنوان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در خراسان رضوی فعالیت می‌کرد. وی متولد شهریور ۱۳۵۹، فعال سیاسی اجتماعی است که مدیرعاملی بنیاد ۱۵ خرداد را نیز بر عهده دارد.
فرمانداری فاروج، معاونت فرمانداری مشهد، دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، عضویت در هیات مدیره شرکت نمایشگاههای بین‌المللی مشهد و عضویت شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از دیگر عناوین شغلی ارجایی در کارنامه حرفه‌ای وی است.

تاریخ رسمی آغاز به کار مدیریت شهری در مشهد ۱۳ اسفند سال ۱۲۸۶ است و تاکنون ۷۰ شهردار در این کلانشهر فعالیت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha