۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84469465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به هنرمندان خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون هنرمندان آسیب دیده استان بابت علت شیوع ویروس کرونا، ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید با کارمزد چهار درصد دریافت کرده اند.

ابوالحسن حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گروه‌های هنری نظیر نمایش، آموزش، موسیقی، تجسمی و مدولباس از این تسهیلات بهره مند شدند اظهار داشت: پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۷۵۶ نفر عضو صندوق هنرمندان استان هستند که ۲۰۰ هنرمند مرحله مقدماتی ثبت نام آنها در این صندوق انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی تعداد زیادی از هنرمندان برای بهره مندی از تسهیلات و بیمه هنرمندان درخواست داده اند افزود: هنرمندان برای ثبت نام در سامانه باید مراحلی را طی کنند که از جمله آن عضویت در صندوق هنرمندان است.

 حیدری اظهار داشت:  برای عضویت افراد در صندوق هنرمندان آقایان باید کمتر از ۵۰ سال و خانم ها هم زیر ۴۵ سال سن داشته باشند.

وی گفت: همچنین بررسی اسامی هنرمندان متقاضی بیمه ثبت شده در سامانه به صورت ماهانه ارزیابی و ثبت نهایی می‌شود.

واریز حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار ۳۴۴ هنرمند استان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار ۳۴۴ هنرمند استان که عضو صندوق هنر هستند واریز شد.

 حیدری گفت: به دنبال ارائه تسهیلات حمایتی به اعضای تحت پوشش که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شدند، حق بیمه(سهم فرد) و سرانه درمان در سه مرحله(فروردین، اردیبهشت و خردادماه) بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر به حساب متصل به هنرکارت آنها واریز شد.

وی افزود: همچنین این مبلغ برای اعضایی که در سامانه هنرکارت ثبت نام نکردند به شماره حساب ثبت شده در پروفایل عضویت آنها واریز شده است.

وی با اشاره به  اینکه حق بیمه و سرانه درمان نیمه نخست امسال از سوی صندوق واریز شده است، گفت: مجموع حق بیمه و سرانه پرداختی در این بازه زمانی ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال بوده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: حق بیمه فصل بهار براساس نوع نرخ بیمه(۱۸، ۱۴ و ۱۲ درصد) و حذف ضریب ۲۰ درصد از فرمول محاسبه حق بیمه( طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی) محاسبه شده است‌.

حیدری اظهار داشت: همچنین نرخ سرانه درمان در سال ۱۴۰۰ معادل ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر نفر در ماه از سوی سازمان تامین اجتماعی تعیین شده است.

وی گفت: مشمولین طرح پرداخت حق بیمه، تمامی بیمه شدگانی هستند که تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ ( برابر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی) بیمه ایشان برقرار بوده است.

در استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هزار و۱۳۵مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha