کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه، کشف ۹۰ میلیارد ریال پارچه سرقتی و درگذشت شاعر برجسته کرمانشاهی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته جاری افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان در کرمانشاه تا ۸۵۰ میلیون و در شهرستان‌های استان تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان بود که مدیر شعب بانک مسکن آن را اعلام کرد.

حسن ریحانی‌پور اعلام کرد: مشتریانی که سال ۱۴۰۰ حساب جوانان افتتاح و مبالغ مورد نیاز این حساب را براساس جدول آن مرتب واریز کنند، پس از ۱۵ سال می‌توانند ۸۵۰ میلیون تومان در شهر کرمانشاه و در شهرستان ها تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان، تسهیلات دریافت کنند.

وی توضیح داد: مشتریان برای دریافت این تسهیلات در پنج سال اول ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان و در پنج سال دوم و سوم به ترتیب ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومان واریز می‌کنند و پس از پایان سال پانزدهم می‌تواند از سقف تسهیلاتی که ذکر شد برای خرید یا ساخت مسکن بهره مند شوند.

خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه در جشنواره سراسری سردار آسمانی برگزیده شد

«عبدالله الماسی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه برگزیده جشنواره کشوری «سردار آسمانی» شد.

اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی با موضوع «سردار آسمانی»، شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه، همراه با معرفی آثار برتر در استان کرمان برگزار شد.

در این جشنواره «عبدالله الماسی»، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه با تیترِ «جهانی‌ترین سردار ایرانی» موفق به کسب رتبه سوم در بخش تیتر شد.

۹۰ میلیارد ریال پارچه سرقتی در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۷۳۸ طاقه پارچه سرقتی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در شهر کرمانشاه خبر داد.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» گفت: پس از اطلاع ماموران پاسگاه انتظامی "ماهیدشت" از ورود یک محموله پارچه سرقتی به داخل استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی متوجه شدند محموله سرقتی از شهرهای جنوبی به مقصد یکی از شهرهای شمالی کشور بارگیری شده و در تالاری واقع در پنج کیلومتری شهر کرمانشاه نگهداری می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و در بازرسی های انجام گرفته ۷۳۸ طاقه پارچه سرقتی که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۹۰ میلیارد ریال می رسید، کشف شد.

۹۲ درصد معلمان کرمانشاه واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۹۲ درصد معلمان استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: برای ۳۵ درصد نیز دُز دوم ترزیق شده که تا مهرماه آمار دریافت کنندگان دُز دوم نیز به ۹۲ درصد خواهد رسید.

«مجید یزدان پناه» در حاشیه مراسم توزیع نمادین تجهیزات و لوزام ورزشی و بهداشتی پروژه «مهر با نشاط»  که در مجموعه ورزشی وحدت کرمانشاه برگزار شد، افزود: در پی آن هستیم بدانیم چند درصد معلمانی باقی مانده که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، علت چه بوده است؟، آیا جایی دیگر واکسن زده یا بیماری و دلیل خاص دیگر دارند؟

او اظهار کرد: شیوه بازگشایی مدارس برای سه حالت ۱۰۰ درصد غیرحضوری، نیمه حضوری و حضوری به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد استانی آن بستگی دارد،  اما آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای هر سه حالت ممکن و تلفیقی از آنها کاملا آماده است.

دستگاه‌های اجرایی موظف به رفع موانع تولید هستند

استاندار کرمانشاه گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها» مزین شده همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به ارائه راهکارها و برنامه‌ها به منظور رفع موانع تولید هستند.

«هوشنگ بازوند» در چهل و ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: در این راستا بانک ها نیز باید با حمایت و پشتیبانی تلاش کنند تا زمینه لازم برای احیا و توسعه واحدهای تولیدی بیش از پیش در استان فراهم شود.

او گفت: شعار سال در زمینه تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی موضوعی بسیار مهم و راهبردی است و دستگاه ها و بانک ها وظیفه دارند نهایت اهتمام و تلاش خود را برای بسترسازی به منظور کمک به روند تولید در استان بکار گیرند زیرا این مهم منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری می شود.

مجوز ۱۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری امسال در استان کرمانشاه صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۶۵۹ جواز تأسیس و طرح توسعه صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمانشاه صادر شد.

«محسن دارابی» با بیان اینکه در این طرح‌ها مجوز راه‌اندازی سه پتروشیمی نیز قرار دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲ هزار اشتغال در استان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی «آوات اورامان» با تولید محصول اتیلن پروپیلن و سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیون یورویی یکی از مهم‌ترین این طرح‌هاست که جزو پروژه‌های ملی محسوب می‌شود.

او همچنین گفت: پتروشیمی «فراز هورامان» با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورو و صنایع سیمان بتن با سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیون یورو از دیگر طرح‌های مهم بخش صنعت در استان کرمانشاه است که مجوز تأسیس دارد.

وزیر بهداشت از مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه بازدید کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح پنجشنبه (۲۵ شهریور) در بدو ورود به استان کرمانشاه با حضور در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد.

دکتر «بهرام عین‌اللهی» با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولان درمانی استان با حضور در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) از بخش ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت درمان این بیماران قرار گرفت.

وزیر بهداشت در ادامه از مرکز گلستان، بیمارستان تخصصی نگهداری بیماران مبتلا به کرونا بازدید کرد و علاوه‌ بر گفتگو با کادر درمان با تعدادی از بیماران از نزدیک سخن گفت و در جریان مشکلات و نواقص و درخواست‌های آنان قرار گرفت.

دکتر عین اللهی در جریان بازدید از مرکز گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان ورود و خروج مسافران از مرزهای کرمانشاه به کشور تاکید کرد: باید تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرزها انجام شود و هرگونه موارد مشکوک با جدیت رصد و پیگیری شود.

وزیر بهداشت: ایران رکورددار تزریق واکسن کرونا در دنیا شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شکستن رکورد تزریق واکسن کرونا در جهان توسط کشورمان طی هفته جاری با تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز خبر داد.

دکتر «بهرام عین‌اللهی» در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حالی که آلمان پیش از این با تزریق ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در طول یک هفته رکورد جهان را در اختیار داشت، این رکورد هم اکنون متعلق به ایران است.

عین اللهی همچنین در خصوص بازگشایی دانشگاه ها و مدارس نیز گفت: طی ۲ سال اخیر نظام آموزشی کشور ضربات سنگینی را متحمل شده است، از این رو باید به سرعت زمینه حضور دوباره دانشجویان و دانش آموزان را در این مراکز فراهم کنیم.

مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها و قرنطینه های اجباری برای مردم قابل پذیرش نیست، گفت: با انجام واکسیناسیون به سمت قرنطینه های هوشمند حرکت خواهیم کرد.

دکتر عین اللهی افزود: آن هایی که هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده اند دلیلی برای محدود کردن آن ها و ممانعت از مسافرت رفتنشان و انجام فعالیت های اقتصادی وجود ندارد.

استاد " علی لیمویی " شاعر برجسته کرمانشاهی درگذشت

استاد "علی لیمویی " (ثابت کرمانشاهی) شاعر برجسته دیار زاگرس و صاحب ۹ اثر مکتوب از مجموعه شعرهای فارسی کرمانشاهی روز جمعه در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد لیمویی که به تازگی کتاب " دلبر شیرین زوان " درباره زندگی و آثارش به چاپ رسیده بود سال ۱۳۱۶ در کرمانشاه متولد شد و بعد از اتمام تحصیلات متوسطه در اداره ثبت اسناد و املاک استخدام و در سال ۱۳۷۴ بازنشسته شد.

وی از جوانی با ذوق و استعدادی که داشت سرایش شعر در قالب‌های گوناگون قصیده، غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی را با ۲ زبان کردی کرمانشاهی و فارسی کرمانشاهی آغاز کرد.

استاد لیمویی که به دلیل سکته مغزی یک سالی است خانه‌نشین شده، یکی از فعالان ادبیات بومی کرمانشاه بود که ۹ اثر را در این زمینه به یادگار گذاشت.

۲۲ قبضه اسلحه غیرمجاز در استان کرمانشاه کشف شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۲ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۸۷ عدد فشنگ در شهرستان های کنگاور، قصرشیرین و کرمانشاه با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

سرهنگ محمدرضا آمویی افزود: ۱۰ قبضه در شهرستان قصرشیرین، ۹ قبضه در شهرستان کنگاور و ۳ قبضه هم در شهرستان کرمانشاه کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۶ نفر در این راستا و معرفی آن ها به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

۹ شهرستان استان کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

ییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹ شهرستان استان از روز شنبه (۲۷ شهریور) همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

«مهدی محمدی» افزود: براساس این گزارش شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل‌ذهاب، سنقروکلیایی، کرمانشاه، گیلانغرب و هرسین همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.  

وی اظهار داشت: شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو، کنگاور، صحنه و قصرشیرین هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

هم‌اکنون یک هزار و ۴۰۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد ۲۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۵۹ نفر هم وخیم است.   

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۳۸۱ نفر رسیده است.  

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و جانفشانی های ملت بزرگ ایران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت ها و جانفشانی های ملت بزرگ ایران دانست که هشت سال جانانه مقابل رژیم بعث عراق به نبرد پرداخت.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: در دوران شکوهمند دفاع مقدس شاهد اتحاد و همدلی ملت مقام ایران در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح بودیم که برای حفظ انقلاب نوپای ایران اسلامی جوانمرانه ایستادند.

وی ادامه داد: سال ۵۹ و در حالی که کمتر از ۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت رژیم بعثی عراق جنگ نابرابری را علیه کشورمان آغاز کرد اما نتیجه و پایان آن چیزی جز رسوایی و بی آبرویی برای صدام و ارتش وی به همراه نداشت.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: حضور امام راحل (ره) و نقش بی بدیل وی در روحیه دادن به رزمندگان و همچنین همبستگی و همدلی که میان مردم و مسوولان ایجاد کرده بود باعث شد پایان جنگ با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha