هشت نشریه علمی جدید در دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه، از راه‌اندازی هشت نشریه علمی جدید و تدوین شیوه‌نامه اجرایی نشریات این دانشگاه خبر داد.

دکتر «فرزاد ویسی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای نشریات دانشگاه و همفکری با صاحب‌نظران، شیوه‌نامه اجرایی نشریات علمی دانشگاه رازی به منظور ساماندهی، قانون‌مندی و حمایت از فعالیت نشریات علمی در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی دانشگاه، براساس آیین‌نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و تدوین شد.

وی همچنین از راه اندازی هشت نشریه جدید علمی خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ نشریه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲ نشریه هم در انتظار اخذ مجوز از این وزارتخانه است.

ویسی با اشاره به اینکه ۲ نشریه دانشگاه رازی «روانشناسی پیری» و «Journal of Applied Research in Water and Wastewater»، موفق به اخذ رتبه «الف» از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده‌اند، اظهار امیدواری کرد: سایر نشریات علمی دانشگاه نیز در ارزیابی­‌های وزارتخانه رتبه مطلوب را کسب کنند.                     

وی در ادامه از عقد قرارداد برای نمایه سازی نشریه روانشناسی پیری در نمایه‌­های بین‌المللی خبر داد و افزود: انعقاد قرارداد برای نمایه‌سازی و راه‌اندازی هشت نشریه جدید در دانشگاه و نیز عقد قرارداد برای نمایه‌سازی نشریه مطالعات اقتصاد سیاسی بین الملل در نمایه‌های بین المللی از دیگر اقدامات شاخص صورت ‌گرفته در حوزه نشریات دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در خصوص فرآیند درخواست انتشار نشریه جدید گفت: تقاضای انتشار مجله علمی جدید پس از تصویب در شورای گروه و شورای پژوهشی دانشکده با درخواست رییس دانشکده، همراه با رزومه علمی و سایر مستندات مربوطه و احکام کارگزینی سردبیر و اعضای هیات تحریریه پیشنهادی به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارسال می‌شود تا در شورا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

ویسی در پایان با اشاره به اینکه معاونت پژوهش و فناوری از راه‌اندازی نشریات علمی جدید استقبال می‌کند، اظهار امیدواری کرد: در راستای برنامه راهبردی دانشگاه با مشارکت دانشکده­‌ها و اعضای هیات علمی، دانشکده‌­هایی که نشریه علمی ندارند حداقل یک نشریه علمی جدید راه اندازی کنند و سایر دانشکده‌­ها نیز نشریات علمی خود را گسترش دهند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر «عبدالعلی گویا» شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha