عضو هیات علمی دانشگاه رازی سردبیر یک نشریه معتبر بین‌المللی شد

کرمانشاه- ایرنا- دکتر «دانیال کهریزی»، عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه از سوی انجمن بین‌المللی بیولوژی به عنوان سردبیر نشریه «Cellular and Molecular Biology» انتخاب شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دکتر کهریزی، استاد تمام دانشگاه رازی از سوی انجمن بین‌المللی بیولوژی سلولی مولکولی به عنوان سردبیر نشریه Cellular and Molecular Biology انتخاب شد.

این نشریه در سال ۱۹۵۶ در فرانسه به نام «Annales of d’Histochimie» راه اندازی شده و سپس در سال ۱۹۷۶ به «Cellular and Molecular Biology» تغییر نام داد.

در هیات تحریریه این نشریه اسامی افراد و دانشمندان مطرح از جمله هشت نفر برنده جایزه نوبل دیده می‌شود.

دکتر کهریزی به مدت پنج سال عضو هیات تحریریه و ۲ سال کمک سردبیر بوده‌ و به تازگی انجمن بین‌المللی بیولوژی سلولی مولکولی که ناشر این ژورنال است پنج نفر شامل سه آمریکایی، یک فرانسوی و کهریزی از ایران را برای سردبیری ژورنال کاندیدا کرده بود که در نهایت، انجمن کهریزی را اصلح دانسته و با ایشان قرارداد همکاری به عنوان سردبیر ژورنال را منعقد کرد.

این نشریه در JCR و SJR نمایه شده و در هر دو در چارک چهارم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha