بهروز منصور کیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که بر اساس این نظرسنجی همچنین ۴۲ درصد دانشآموزان مازندرانی اعلام کردند که آموزش مجازی برایشان قابل قبول نیست.
وی گفت که رضایتبخش نبودن آموزش مجازی انگیزه تحصیل را در دانش آموزان کاهش داده است ، گفت : بررسیها نشان می دهد که تنها ۳۵ درصد دانشآموزان مازندرانی طی سال تحصیلی هنگام برپایی کلاس های درس مجازی حضوری موثری داشتند ، در حالی که حضور ۳۲ درصد دیگر کم بود و ۳۳ درصد هم به هیچ عنوان مشارکت نداشتند.
کیایی با بیان اینکه تداوم تعطیلی کلاسهای درس و تداوم آموزش مجازی ضربه سنگینی به نظام آموزشی و دانش آموزان است : مطالعات نشان میدهد که در صورت فراهم بودن تمامی امکانات آموزشی مجازی از جمله بستر اینترنت، محتوای مناسب آموزشی و ابزارهای هوشمند لازم، آموزش در این فضا تنها از ۵۰ درصد اثربخشی لازم برخوردار است.
وی آموزش حضوری را بهترین شیوه برای یادگیری دانش آموزان برشمرد و گفت : اگر چه هرگونه تصمیم در ارتباط با نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بر عهده ستاد ملی مقابله کرونا است ، ولی آموزش و پرورش مازندران برای سناریوهای مختلف آمادگی دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران از ثبت نام حدود ۹۳ درصد دانشآموزان استان در مدارس تا ۲۵ شهریور ماه جاری خبر داد و افزود که از مجموع ۵۱۹ هزار و ۹۷۱ دانش آموز ، ۴۸۱ هزار و ۹۲۰ نفر تاکنون ثبت نام شدند.
وی با اعلام این که آمار دانش آموزان ثبت نام شده در پایه اول ابتدایی تاکنون بیشتر از پیش بینی ها بوده است ، توضیح داد : پیشبینی جمعیت دانش آموزی در پایه مقطع اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید ۴۶ هزار و ۴۲۹ نفر بود که آموزش و پرورش مازندران با ثبت نام ۴۸ هزار و ۱۵۳ دانش آموز، مقام دوم کشوری را در این زمینه کسب کرده است.
وی شیوع ویروس کرونا در سال تحصیلی گذشته و خودداری برخی از والدین برای ثبت نام فرزندانشان در کنار همچنین گردشگرپذیر و مهمانپذیر بودن مازندران را علت اصلی افزایش جمعیت دانش آموزی مازندران در مقطع اول ابتدایی در مقایسه با پارسال در این استان عنوان کرد.
نظر شما