۲ نفر براثر سقوط از درخت گردو در تویسرکان جان باختند

همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان گفت که با آغاز فصل برداشت گردو(نیمه شهریور) از باغات این شهرستان تاکنون ۲ نفر بر اثر سقوط از درخت جان خود را از دست دادند.

«امین مالمیر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۵ روز گذشته ۴۵ مورد مصدومیت سقوط از درخت گردو در شهرستان تویسرکان ثبت شده که از این تعداد ۲ نفر فوت، ۲ قطع نخاع و مابقی نیز دچار تروما در شکم و بروز آسیب به سایر اندام شده اند.

وی اظهار داشت: آمار حادثه سقوط از درخت گردو طی ۱۵ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است چراکه در نیمه دوم شهریور سال گذشته ۱۵ تا ۲۰ مورد سقوط از درخت گردو در این شهرستان گزارش و ثبت شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد مصدومان این حوزه، نشست هایی با مدیران جهاد کشاورزی و اتحادیه گردوکاران شهرستان تویسرکان برای کاهش آمار مصدومان برگزار و راهکارهای مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مالمیر گفت: ۷۰ درصد افرادی که بر اثر سقوط از درخت گردو دچار سانحه شدند بالای ۴۰ سال سن دارند و بیشترین میزان این حادثه در ساعات ابتدایی روز و به علت آماده نبودن بدن روی می دهد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان اظهار داشت: کمربندی توسط فنی و حرفه ای تویسرکان برای بالا بردن ایمنی افراد حین بالا رفتن از درخت گردو در فصل برداشت ساخته شده که افراد به بهانه دست و پاگیر بودن از این وسیله استفاده نمی کنند.

به گفته وی، راهکار کوتاه مدت برای کاهش حوادث سقوط از درخت گردو در فصل برداشت محصول را ارائه مباحث آموزشی برای حفظ ایمنی افراد در این فصل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha