۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84478274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ هکتار اراضی زراعی کشاورزی رباط کریم آزادسازی شد

تهران-ایرنا-مدیر جهادکشاورزی رباط کریم از تخریب ۲۵۶مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و افزود: با این اقدام ۳۳ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش  رو ز سه شنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی عباسی با اشاره به  اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی گفت:۲۵۶مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل ۲۱۸ مورد دیوار کشی، ۲۰مورد بنا، ۸ مورد سکو، ۶ موردآلاچیق و ۴ مورد پی کنی و محوطه سازی در روستاهای نوده و شترخوار شهرستان، تخریب و منجر به آزادسازی حدود ۳۳هکتار از اراضی کشاورزی شد.

وی ادامه داد: شهروندان از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری به صورت غیر مجاز ساخته شده است، خودداری کنند تا در آینده دچار مشکلات حقوقی و قضایی نشوند.

عباسی خاطرنشان کرد: قطعه‌بندی اراضی کشاورزی بر اساس قانون ممنوع است و کوچک کردن این اراضی باعث کاهش تولیدات کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه می‌شود.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران واقع است که  از شمال به شهرستان شهریار از جنوب به شهرستان‌های ری و اسلامشهر، از شرق به شهرستان بهارستان و از غرب به شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی محدود می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha