۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 5200
کد خبر: 85140554
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی در رباط‌کریم آزادسازی شد

رباط کریم - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی شهرستان رباط‌کریم اعلام کرد: با تحریب ساخت و سازهای غیرمجاز حدود ۲۲ هتکار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عباسی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: درراستای حفظ و حراست از زمین های زراعی و باغی شهرستان رباط کریم و با استناد به دستور دادستان محترم شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی در معیت نماینده دادستان، تامین امنیت توسط نیروی انتظامی و یگان امداد شهرستان با ۲ دستگاه لودر به اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری در زمین های کشاورزی روستای منجیل آباد این شهرستان اقدام کرد.

وی افزود: درهمین راستا تعداد ۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل ۴۳ قطعه تفکیک و دیوارکشی به مساحت ۲۱ هکتار، هشت بنا به مساحت ۶۵۰ مترمربع و سه مورد استخر به مساحت ١١٠ مترمربع جمعا با سطح آزاد سازی حدود ٢٢ هکتار قلع و قمع و به عرصه تولید بازگشت.

این مسئول صیانت وحفظ زمین های کشاورزی را وظیفه جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه یک عده سودجو با ویلاسازی کاربری زمین های کشاورزی تغییر می دهند و زنجیره تولید مواد غذایی را بهم می ریزند که در همین راستا این در حمایت از کشاورزان با این عوامل برخورد وزمین های کشاورزی به‌ چرخه تولید بر می گردد.

عباسی با هشدار به متخلفان ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد از خرید ملک‌های بدون مجوز که در زمین های زراعی و باغی هستند خودداری کرده و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم، پرند و نصیرشهر با جمعیت نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha