فرمانداردیلم: بازگشایی ایمن مدارس مدنظر است

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84478371
فرمانداردیلم: بازگشایی ایمن مدارس مدنظر است

گناوه - ایرنا - فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: بازگشایی ایمن و بدون دغدغه مدارس به صورت حضوری هدف نهایی آموزش و پرورش این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، احمد دشتی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: باتوجه به اینکه حضور نیافتن دانش آموزان و تعطیلی مدارس در شرایط کرونایی  هزینه‌های جبران ناپذیری بر جامعه تحمیل می‌کند، با همکاری مردم و مشارکت آنان بتوانیم آغازگر سالی توام با آرامش و ایمنی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها باشیم.

وی اظهارداشت: آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری کلاس ها نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دشتی گفت:  در این ارتباط نقش رسانه‌ها برای اقناع مردم و مجموعه بهداشت به خاطر واکسینه کردن فرهنگیان برای آغاز سالی جدید بدون تنش و دغدغه، خیلی مهم و موثر است.

رئیس شورای آموزش و پرورش دیلم با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران در دوران دفاع مقدس گفت: آرامش و امنیت امروز جامعه  مرهون خون شهدا و ایثار و صبر رزمندگان، جانبازان و آزادگان و خانواده‌های این عزیزان است.

وی افزود: ارزش‌ها و خاطرات رزمندگان  دوران دفاع مقدس به نسل امروز و آینده کشور به نحو شایسته انتقال یابد.

فرمانداردیلم با تقدیر از عملکرد مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان  و انتخاب کادر جوان افزود: اعتماد به جوانان و انتخاب مدیر جوان همیشه دارای چالش‌هایی است و تجربه ثابت کرده اعتماد به این قشر  اکثر مواقع نتیجه مثبت داشته است که  این مهم در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان به وضوح دیده می شود.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در چندسال اخیر،  شاهد رشد چشمگیر وضعیت آموزشی بوده‌ایم که این مهم جای تقدیر دارد و چنین روندی نتیجه اعتماد به استفاده از نیروهای جوان در راس امور است.

دشتی گفت: واحد سوادآموزی شهرستان در چند سال اخیر فعالیت‌های خوبی داشته است و در این ارتباط شاهد  موفقیت‌های چشمگیر و کاهش آمار بی‌سوادی و کم سوادی بوده‌ایم.

فرماندار دیلم بیان کرد: برای شناسایی بهتر افراد کم سواد و بی‌سواد از ظرفیت بخشداری‌ها، شوراها و دهیاری‌های روستاها بیشتر استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش دیلم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی توسط این اداره برگزار خواهد شد که زنگ نمادین ایثار و مقاومت، روایت‌گری مجازی با حضور یادگاران دفاع مقدس، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و  برنامه هرمدرسه معرف یک شهید بخشی از آنها است.

محمد مهدی محسنی افزود: تعطیلی و حضور نیافتن دانش آموزان در مدارس بخاطر شیوع ویروس کرونا، باعث افزایش هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آینده برای جامعه خواهد شد که عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و  سال‌ها زمان می‌برد  تا آنها را از بین ببریم.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امر بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ و راهبردهای آموزش و پرورش، تمرکز بر بازگشایی مدارس است و  باید کاری کنیم دغدغه خانواده‌ها، فرهنگیان و مسئولان در این زمینه  کاهش پیدا کند.

محسنی بیان کرد: با انجام واکسیناسیون معلمان و تامین بهداشت در فضاهای آموزشی و کلاس‌ها، سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در سوم مهرماه با حضور تمامی عوامل اجرایی آغاز می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش دیلم اظهارداشت: با بسیج همه امکانات تمرکز روی بازگشایی مدارس و پروژه مهر است و سال تحصیلی به صورت ترکیبی( مجازی و حضوری) و تدریجی است.

وی گفت:  تا تکمیل نشدن واکسیناسیون همه دانش‌آموزان، رانندگان سرویس‌ها، سرایداران و والدین، اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر دارای ۷۶۰۰ دانش آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha