۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84479813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۰ هزار کلاس اولی در مدارس خراسان شمالی ثبت‌نام کردند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ثبت احوال استان شمار  واجدان شرایط برای ورود به کلاس اول در سال تحصیلی جاری را ۱۹ هزار و ۵۸۶ نفر اعلام کرده است اما اکنون ۲۰ هزار و  ۴۳۳ نفر کلاس اولی در مدارس استان ثبت‌نام کردند.

مهدی مودی روز چهاشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته خانواده های ۲۴۰ نفر کلاس اولی، به علت کرونا مانع حضور فرزندشان در کلاس درس شدند که این افراد امسال جذب شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اکنون هیچ عقب ماندگی در زمینه ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد، در سال گذشته شماری از والدین  مانع حضور فرزند کلاس اولی خود در مدرسه شدند اما امسال این دانش آموزان در کلاس درس جذب شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۴ هزار ۵۴۰ نفر واجد شرایط  برای ثبت نام در پایه هفتم هستند که اکنون ۱۰۰ درصد این دانش آموزان ثبت نام کردند، شمار دانش آموزان استان در پایه دهم هم بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر است که همه آنان ثبت نام کرده اند.

مودی افت تحصیلی را از آسیب های کرونا و کشانده شدن آموزش به فضای مجازی عنوان کرد و گفت: امسال افت کمی درآموزش استان مشاهده نمی شود اما افت کیفی دور از انتظار نیست که آن هم در آزمون ها مشخص می شود.

وی گفت: آموزش مجازی سبب افت کیفیت آموزش شد، سال تحصیلی گذشته  ۱۳ هزار و ۷۳۱ دانش آموز دوره ابتدایی استان نیاز به تلاش بیشتر برای یادگیری داشتند که کلاس های جبرانی برای این افراد در تابستان دایر شد و  ۶۳۱ معلم در این کلاس جبرانی به تدریس مشغول شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به یقین با حضوری شدن آموزش ها افت تحصیلی دانش آموزان کمتر می شود. 

۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha