۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

بجنورد- ایرنا- ۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی امروز(چهارشنبه) با برگزاری جشن شکوفه‌ها راهی کلاس درس شدند و سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ غنچه‌ها در مدارس خراسان شمالی به صورت نمادین در دبستان دخترانه شهدای فرهنگی بجنورد نیز به صدا درآمد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: تاکنون نام نویسی ۱۰۸ هزار و ۳۰۳ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۴۳ هزار و ۷۴۲ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۲۹ هزار و ۶۰۹ دانش آموز در متوسطه دوم در سامانه سناد قطعی شده است.

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد همچنان در حال انجام است، گفت: بر این اساس ثبت نام ۹۹ درصد دانش آموزان ابتدایی، ۹۸ درصد دانش آموزان متوسطه اول و ۹۴ درصد هم دانش آموزان متوسطه دوم قطعی شده است.

وی تاکید کرد: خانواده هایی که ثبت نام دانش آموزان خود را قطعی نکرده‌اند با توجه به روزهای پایانی شهریور ماه هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.

اکبری در خصوص روز بازگشایی مدارس بیان کرد: تمامی مدارس استان همزمان با سراسر کشور یکم مهرماه بازگشایی خواهد شد که جشن شکوفه‌های پایه اول ابتدایی امروز برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساعت بازگشایی مدارس در نوبت صبح ساعت هفت و در نوبت عصر ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha