۱ مهر ۱۴۰۰، ۰:۲۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84480916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام کویتی: از همکاری ایران و جامعه جهانی استقبال می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش از همکاری میان ایران و جامعه جهانی استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه الوطن کویت، «مجدی الظفیری»  روز چهارشنبه اظهار داشت: کشورش همکاری میان ایران و جامعه جهانی را تشویق می‌کند به ویژه اینکه گزینه کویت همواره گفت و گو و مذاکره است.

معاون وزیر خارجه کویت که با «جیمز کلورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا دیدار کرد، افزود: همانطور که از برادران در ایران شنیدیم، آنها در روند مذاکرات متعهد هستند که با قدرت‌های بین المللی برای ایجاد فرایند پایان تنش و آغاز ثبات منطقه‌ای به توافق برسند که بر کل منطقه تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی در خصوص بحران یمن نیز ادامه داد: در دیدار با کلورلی در خصوص موضوع یمن نیز به صورت مفصل بحث شد و از مأموریت هانس گراندبرگ نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن که مورد حمایت همه طرف‌هاست، حمایت شد.  

الظفیری همچنین بیان کرد که در دیدار با معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه نیز بحث و گفت و گو شده است.

پیش‌تر خبرگزاری "بلومبرگ" گزارش داده بود که در محل اقامت سفیر عراق در نیویورک وزرای خارجه و نمایندگان ارشد ایران، عربستان، کویت، مصر، قطر، اردن، ترکیه، فرانسه، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس با هم دیدار داشتند.

بلومبرگ به نقل از وزارت خارجه ایران تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران این دیدار با همسایگان عرب خود را در ادامه دیدار بغداد در ۲۸ ماه اوت سال جاری دانست.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، شرکت کنندگان در این دیدار توافق کردند در تاریخ دیگری در کشور اردن با یکدیگر دیدار کنند.

روز گذشته ایران اعلام کرد انتظار دارد مذاکرات با کشورهای غربی بر سر مساله برجام ظرف یک ماه از سر گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha