۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از مراجعه ۸۹۷ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۲۴۵ نفر مثبت اعلام شد.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد بیمار جدید، ۳۶ نفر بستری شدند و ۲۰۹ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت ۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

شیرانی با اشاره به اینکه مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونا مراکز درمانی استان به ۳۷۰ نفر کاهش یافته است، تصریح کرد: از این تعداد حال عمومی ۴۹ بیمار وخیم گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به روند اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مردم ظرف یک ماه آینده واکسینه گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال تکمیل شود.

شیرانی با بیان اینکه گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال سن، بالاترین درصد واکسیناسیون را در استان به خود اختصاص داده‌اند، خاطر نشان کرد: ۹۹.۸ درصد این گروه سنی دُز نخست و ۸۱.۱ درصد دُز دوم را دریافت کردند.

وی ادامه داد: گروه سنی ۱۸ تا ۱۹ سال نیز با ۱۵.۴ درصد تزریق دُز اول کمترین میزان پوشش را دارد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا یکم شهریور، ۲۱۵ هزار و ۴۱۶ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده است که بر اساس آن ۷۶ هزار و ۶۵۶ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha