امام‌جمعه مهریز: تربیت دانش‌آموزان فدای آموزش نشود

یزد- ایرنا- امام‌جمعه مهریز گفت: رسالت آموزش و پرورش و مدارس تنها در تدریس امور آموزشی خلاصه نمی‌شود و باید فرهنگیان به مسایل تربیتی و اخلاقی آینده‌سازان توجه کافی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی جمعه شب در جمع مدیر و معاونان آموزش و پرورش شهرستان به اهمیت توجه به تربیت دینی نسل جوان اشاره کرد و افزود: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به مقوله امور پرورشی پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: علت اصلی موفقیت در مسایل آموزشی توجه به مسایل دینی و فرهنگی است که باید در کنار توسط فرهنگیان در سطح منطقه و مدارس شهر و روستاهای بخش مرکزی لحاظ شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: تقویت و ارتقای باورهای دینی و ارزشی موضوع مهمی است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و نباید نسبت به آن کوتاهی صورت گیرد .

محی‌الدینی به جنگ تمام عیار فرهنگی دشمنان با استفاده از فضای مجازی و رواج شایعه و شبهه‌افکنی علیه اعتقادها اشاره کرد و هوشیاری فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان را خواستار شد.

وی بیان کرد: هرچه در بعد دینی و فرهنگی دانش‌آموزان به خصوص دور اول اقدام لازم صورت گیرد نفع آن نصیب جامعه، آینده کشور و ضامن عزت و سعادت نسل جوان است.

در این نشست مدیر آموزش و پرورش مهریز با قدردانی از حمایت و همراهی امام‌جمعه شهرستان گفت: ۱۲ هزار دانش‌آموز در ۱۰۷ مدرسه سال تحصیلی را در شهر و روستاهای منطقه آغاز کردند.

سید کاظم حسینی افزود: حدود یک هزار معلم کار تدریس را بر عهده دارند و مسایل تربیتی و پرورشی در اولویت است که در مدارس توسط فرهنگیان پیگیری و اقدام می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.                  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha