امام جمعه مهریز: آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در اولویت فرهنگیان قرار گیرد

یزد- ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان موضوع مهمی است که باید در اولویت فرهنگیان در مدارس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز دوشنبه در نشستی با معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد افزود: اگر سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان ارتقا یابد از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: علت برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه دچار آن می شویم ناشی از بی توجهی به ارتقای سواد رسانه و نحوه استفاده درست از فضای مجازی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز با بیان اینکه در این ارتباط هرچند اقداماتی صورت گرفته آن را ناکافی ذکر کرد و گفت: باید برای برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای همه همت کنند.

محی‌الدینی گفت: مسئولان امورتربیتی در مدارس از هدر رفتن منابع انسانی و ظرفیت‌های اجتماعی جامعه ممانعت و نسلی مجهز به دانسته‌های علمی و معتقد به باورهای دینی و مقید به ارزش‌های انسانی را برای خدمت به فردای کشور مهیا کنند.

آموزش و پرورش زمینه‌ای فراهم کند تا دانش آموزان از همان کودکی با الفبای قرآن آشنا شوند و روح و جان کودک با قرآن انس بگیرندمحی الدینی اظهار کرد:آموزش و پرورش زمینه‌ای فراهم کند تا دانش آموزان از همان کودکی با الفبای قرآن آشنا شوند و روح و جان کودک با قرآن انس بگیرد.

وی از برنامه‌های قرآنی، تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش قدردانی کرد و تاکید کرد: چتر برنامه‌های تربیتی و امور فوق برنامه آموزش و پرورش باید همه دانش آموزان را در برگیرد؛ به خصوص دانش آموزانی که کمتر در برنامه‌های تربیتی  پیش قدم می‌شوند بیشتر برای حضور در برنامه‌ها مشارکت داده شوند.

همچنین معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برگزاری فعالیت‌های دینی و قرآنی با همکاری فرهنگیان و مربیان تربیتی محور تمامی اقدامات است .

امام جمعه مهریز: آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در اولویت فرهنگیان قرار گیرد

حسن عبداللهیان با قدردانی با تلاش فرهنگیان در ارتباط با آموزش‌های قرآنی افزود: هرچند تاکنون در این خصوص اقداماتی برای ارتقای فعالیت‌های دینی صورت گرفته ولی باید جدی تر کار صورت گیرد.

وی از امام جمعه و مسئولان شهرستان مهریز برای برگزاری دوره‌های فرهنگی و هنری و همچنین آموزش‌های قرآنی قدردانی کرد و تداوم آن را در این منطقه خواستار شد.

در سال تحصیلی جدید حدود ۳۰۵ هزار و ۲۲۴ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۱۵ مدرسه و ۱۱ هزار و ۸۵۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۶ هزار  ۷۳۵ نفر پیش دبستانی ، ۱۶۴ هزار و ۱۳۱ دانش آموز ابتدایی ، ۶۳ هزار و ۸۰۹ نفر متوسطه اول و ۵۰ هزار و ۵۴۹ دانش آموز هم در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

از مجموع دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در استان یزد  ۱۲۶ هزار نفر دختر و ۱۲۹ هزار و ۹۲۷ نفر پسر هستند.

مرکز شهرستان مهریز با ۱۳ هزار دانش آموز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

  

          

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha