۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84483383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران فردا در مدرسه و کلاس‌های درس ساخته می‌شود

سنندج - ایرنا- مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توجه جدی معلمان و دانش آموزان به جایگاه علوم و دانش گفت: ایران فردا در مدرسه و کلاس های درسو بر اساس علم اندوزی دانش آموزان ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، رخساره فضلی روز مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در مدرسه شهید نامدار مرادی سنندج با بیان اینکه شروع سال تحصیلی شرایط بسیار خاصی دارد، اظهار داشت: با ورود به قرن جدید نمی توان با روش‌های قدیمی و سنتی دانش آموزان امروز را برای ایران فردا تربیت کرد و همه ما نیازمند این هستیم که بازبینی، بازنگری و بازآفرینی داشته باشیم و در این فرآیند مهم ترین سرمایه‌ها و اصلی‌ترین نیروهای ما دانش‌آموزان هستند.

وی خطاب به دانش آموان گفت: آینده کشور ما در دستان شما قرار داد و بی شک همه مسوولان حاضر در این جمع روزی دانش آموز بوده‌اند و در آینده هم تعدادی از شما به عنوان مسوول در این جایگاه حضور یافته و به همین منوال جایگاه ها تغییر خواهد کرد.

 مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدرسه و کلاس،  امروز جایی است که آینده ایران در آن ترسیم و  توسط دانش آموزان و با حمایت معلمان و مدیران در مدرسه ساخته می شود و دانش آموزان باید قدر لحظه های حضور خود در مدرسه را بدانند.

وی با بیان اینکه با آموزش در فضای مجازی فرصت های زیادی را در فضای واقعی از دست می دهیم، اظهار داشت: چه در فضای مجازی و چه در کلاس های حضوری، محور یادگیری دانش آموزان هستید و تا خود آنها نخواهند چیزی را یاد نخواهند گرفت، حتی اگر بهترین معلم و امکانات هم فراهم شود، شرط اول خودباوری و تلاش دانش آموزان است .

فضلی باورمندی به پیشرفت و ترقی را عامل موفقیت دانش آموزان دانست و گفت: اگر به یادگیری به عنوان تغییر، باور داشته و هدفمند حرکت کنید، بدون شک به هدفتان خواهید رسید و در این مسیر باید قدردان الطاف الهی باشید.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت شروع سال تحصیلی جدید، نسبت به سال های قبل ، افزود:خانواده آموزش و پرورش به عنوان یک ابر سازمان، تا چند ماه گذشته، مسوول آموزش کودکان از چهار سال تمام تا پایان دوره متوسطه بود، ولی امروز مسوولیت تعلیم و تربیت کودکان از تولد تا پایان دوره متوسطه به آموزش و پرورش واگذار شده است و این اتفاق خاص در تاریخ مکتوب ما خواهد ماند و آیندگان به این اتفاق تاریخی به خود خواهند بالید .

مشاور معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توجه همگان را به کودکان زیر شش سال جلب کردند گفت:  نتیجه تاکید معظم له این است که ما سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز می کنیم که کودکان کمتر از ۶ سال به عنوان کودکان پیش از دبستان ، کودکان دبستانی و دانش آموزان دبیرستانی به عنوان خانواده وزارت آموزش و پرورش و ذینفعان ممتاز درجه یک محسوب می شوند و همه ما در خدمت کودکان هستیم.  

بازگشایی کامل مدارس در گرو استقبال مردم از واکسیناسیون است

ایران فردا در مدرسه و کلاس‌های درس ساخته می‌شود

استاندار کردستان نیز با شاره به عدم استقبال برخی از مردم استان از واکسیناسیون گقت: بازگشایی کامل مدارس و بازگشت به روند عادی زندگی نیازمند واکسینه شدن آحاد مختلف جامعه است.

 بهمن مرادنیا اظهار داشت: آغاز سال جدید تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت را باید جشنی بزرگ گرفت چرا که بخش عمده ای از جمعیت استان و کشور را دانش‌اموزان تشکیل می دهند.

وی با تقدیر از تصمیم گیری متولیان امر در زمینه بازگشایی مدارس گفت: بی شک بازگشایی کامل مدارس و بازگشت به روند عادی زندگی نیازمند واکیسنه شدن آحاد جامعه است که در استان و برخی از شهرها از این مهم استقبال زیادی صورت نگرفته است.

استاندار کردستان از همه مردم استان خواست: برای سلامتی دانش آموزان و سایر آحاد جامعه و بازگشت به روند عادی مدارس در مراکزی که واکسیناسیون انجام می شودحضور یافته و واکسن خود را تزریق کنند.

وی در خطاب به دانش آموزان گفت: فرصتی که امروز دراختیار دارید چند سال آینده تکرار نخواهد شد لذا تلاش کنید که به بهترین نحو از این فرصت بهره ببرید و با عشق و علاقه در کلاس های درس حضور پیدا کنید.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز همه ما باید از فرصت هایی که در اختیار داریم نهایت استفاده را بریم چون شاید فردا این فرصت را در اختیار نداشته باشیم، از دانش آموزان خواست از فرصتی که برای آموزش دارند استفاده کرده و با احترام به معلمان خود و عشق و علاقه سرکلاس های درس حاضر شوند.

در ادامه این مراسم و پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی توسط مسوولان، دانش آموزان وارد کلاس های درس شدند و سال تحصیلی جدید در سایه کرونا رسما در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی کردستان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha