زیرساخت تزریق روزانه ۱۴۰ هزار دُز واکسن در خراسان رضوی فراهم است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: زیرساخت تزریق روزانه ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان فراهم شده است که این رقم باید به بیش از ۲۰۰ هزار دُز افزایش یابد.

به گزارش روز شنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این استان افزود: بر اساس گزارش جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استان خراسان رضوی در شرایط بهتری از میانگین کشوری قرار دارد.

وی واکسیناسیون را یکی از اولویت‌های استان دانست و ادامه داد: با تسهیل واردات واکسن به کشور، شرایط بسیار خوبی برای واکسیناسیون حاکم شده و تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به ورود محموله های دیگر واکسن کرونا به کشور طی روزها و هفته‌های آینده، شاهد افزایش سهمیه واکسن این استان‌ نیز خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس سیاستگذاری انجام شده در کمیته واکسیناسیون ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این استان زیرساخت های استان و بویژه شهر مشهد برای تسریع در واکسیناسیون افزایش خواهد یافت.

 معتمدیان ادامه داد: هفته گذشته شاهد افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون خودرویی کشور توسط شهرداری مشهد بودیم و همچنین چندین مرکز نیز در روزهای آتی در نقاط پرجمعیت و کم برخوردار شهر مشهد افتتاح خواهند شد.

وی با تشکر از همه بخش‌ها و نهادهای غیر دولتی و دولتی از جمله آستان قدس رضوی گفت: این سطح از همکاری و تعامل در استان شایسته تقدیر و ستایش است.

استاندار خراسان رضوی افزود: ۵۰۰ هزار ماسک در حاشیه شهر به عنوان مشوق طرح نهادینه سازی و فرهنگ سازی استفاده از ماسک توزیع خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری مراسم دهه پایانی ماه صفر در استان نیز ادامه داد: تلاش ما همواره بر این بوده است که مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ملاحظات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۹ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha