۵ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84485261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین آزمایشگاه دامپزشکی خصوصی در مشگین‌شهر افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- نخستین آزمایشگاه خصوصی تشخیص دامپزشکی در مشگین‌شهر یکشنبه شب در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان اردبیل در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در آیین افتتاح این آزمایشگاه که با سرمایه‌گذاری افزون بر ۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، گفت: طرح مورد نظر با تجهیزات و امکانات خوب، فضای مناسبی را در اختیار دامداران و فعالان صنعت دامپروری منطقه قرار می‌دهد.

بهلول تکلوی با بیان اینکه افتتاح این آزمایشگاه امکانات بیشتری برای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی فراهم آورده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می‌یابد، افزود: در حال حاضر علاوه بر آزمایشگاه مرکزی اداره‌کل دامپزشکی به عنوان آزمایشگاه مرجع، چهار باب آزمایشگاه دولتی تشخیص دامپزشکی در شهرستان‌های بزرگ و چهار باب آزمایشگاه بخش خصوصی نیز در راستای آزمایش‌های تشخیص و پایش بیماری‌ها در استان اردبیل فعالیت دارند.

وی جوابدهی آزمایشات در سریع‌ترین زمان ممکن، جلوگیری از هزینه‌های اضافی حمل و نقل، اشتغال‌زایی در بخش خصوصی دامپزشکی، کاهش تصدی نیروی انسانی در بخش دولتی و کیفیت بخشی به خدمات دامپزشکی را از جمله مزیت‌های مهم ایجاد آزمایشگاه جدید در شهرستان مشگین‌شهر عنوان کرد. 

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۵۳ هزار و ۱۸۵ مورد آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه مرکزی این اداره‌کل انجام شده است، اضافه کرد: این آزمایش‌ها با محوریت تشخیص انواع بیماری‌های دام و طیور و آبزیان، عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی، بررسی باقی‌مانده‌های سموم در مواد غذایی و خوراک دام و طیور و کنترل کیفی محصولات صادراتی انجام شده است.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز در ادامه این آیین به ظرفیت بالای دامپروری در این شهرستان اشاره داشت و بر ضرورت اهمیت بخشی به فعالیت‌های دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی تاکید کرد.

رمضان علی‌نژاد افتتاح این آزمایشگاه را فرصت ارزشمندی برای فعالان حوزه دامپروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با فعالیت این آزمایشگاه بستر مناسبی برای انجام آزمایش‌های مختلف در راستای تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف دامی فراهم شود و دامپروران، مرغداران و آبزی‌پروران از خدمات آن بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha