هلال احمر متولی کشف اجساد غرق شدگان نیست

همدان- ایرنا- مسئول گروه غواصی و نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر متولی کشف اجساد غرق شدگان نیست بلکه تنها مواقع سیل باید ورود کند.

«داوود شهدوستی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این بند قانونی به جمعیت هلال احمر ابلاغ شده است با این وجود تیم های غواصی اقدام به بیرون کشیدن اجساد از سدها و مکان های عمیق می کنند.

وی اضافه کرد: هنوز متولی دقیق کشف اجساد غرق شده مشخص نیست و برخی عنوان می کنند که بخش خصوصی باید در این باره اقدام کند که امید می رود ستاد مدیریت بحران این موضوع را به سرانجام برساند.

وی بیان کرد: یک فرد پس از سه تا هشت دقیقه فرو رفتن در داخل آب جان خود را از دست می دهد بنابراین حتی با وجود تماس و حضور تیم های امدادی، پیش از رسیدن امدادگران فرد بر اثر استنشاق آب و ورود آن به ریه ها جان می بازد.

مسئول گروه غواصی و نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: این استان دارای ۹ شعبه هلال احمر است که تیم های گروه نجات در سیلاب در پنج شعبه مستقر هستند.

شهدوستی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که دچار غرق شدگی می شوند با اصول و فنون شنا آشنایی ندارند و نداشتن مهارت در کنار سردی آب و گرفتگی و خستگی عضلانی سبب فرو رفتن آنها زیر آب و خفگی می شود.

 وی بیان کرد: برخی معتقدند که گیر کردن پای شناگران در کف آب  سبب خفگی آنها می شود در حالیکه حالت باتلاقی تنها در دریاچه های جنگلی شمالی وجود دارد و در بیشتر نقاط کشور از جمله همدان این وضعیت وجود ندارد.

بر اساس اخبار منتشره در ایرنا ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۴ نفر بر اثر خفگی ناشی از غرق شدگی در این استان جان باختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha