۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84487583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راوی دفاع مقدس: نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس باید بازشناسی شود

گناباد- ایرنا- راوی دوران دفاع مقدس و دبیر قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی در تربت حیدریه گفت: تبیین نقش روحانیون در این دوران مغفول مانده و نیازمند بازشناسی است.

سرهنگ محمود اشرف زاده روز چهارشنبه در دومین یادواره ۱۹ شهید روحانی و طلبه گناباد اظهار داشت: با وجود نقش مهم روحانیان گردانها و لشگرها در ابعاد مختلف نظامی و فرهنگی دوران دفاع مقدس، تاکنون به این مساله کمتر پرداخته شده است که باید از ظرفیت های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی برای بازخوانی و تبیین بیشتر تاثیرگذاری آنان در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله استفاده شود.

وی ادامه داد: کشور پیش از انقلاب اسلامی در وضعیتی وابسته به استکبار قرار داشت که حتی اختیار عزل و نصب ها در این کشور در دست مقامات ایرانی نبود ولی اکنون به برکت انقلاب اسلامی، ایران به عزت و اقتدار دست یافته است.

این راوی دوران دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) با باور به خدا، باور به مردم و توانمندی خود در سایه تعالیم اسلامی انقلاب را به پیروزی رساندند و کشور ما مسیر عزت و پیشرفت را می پیماید و اگر این باورها در مسوولان ما نهادینه شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود.

اشرف زاده با اشاره به پیشرفت های کشور گفت: امروز ایران قوی انواع تجهیزات نظامی را به کشورهای دیگر صادر می کند و وجود همین توانایی و تجهیزات است که دشمن را از حمله به ایران بازداشته است.
وی با اشاره به برخی تحولات منطقه گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال گذشته بر لزوم تجهیز کرانه باختری برای مقابله با سیاستهای خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کردند و سال قبل  رژیم اشغالگر قدس درصدد تصاحب کرانه  باختری برآمد ولی ۱۱ روز در برابر مقاومت فلسطین دوام نیاورد.

 وی عنوان کرد: به دنبال تحریم نفتی لبنان توسط آمریکا، دبیرکل حزب الله لبنان از ایران درخواست ارسال سوخت و فرآورده های نفتی به این کشور کرد که کشتی های حامل سوخت از کشورمان به سمت لبنان حرکت کرد و سیدحسن نصرالله در پاسخ به تهدید آمریکا برای حمله این کشتی ها با اقتدار عنوان  کرد در این صورت آمریکایی ها باید منتظر پاسخ کوبنده ما باشند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha