بهره‌برداری سیزدهمین مدرسه سیل‌زده شهرستان گمیشان آغاز شد

گرگان- ایرنا- سیزدهمین مدرسه سیل‌زده خیرساز گمیشان در سیمین‌شهر این شهرستان استان گلستان روز چهارشنبه با حضور شماری از مسوولان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این مدرسه دبیرستان پسرانه است که در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۰۰ متر طول دیوارکشی توسط شرکت ارتباطات ایرانسل ساخته شده است.

دبیرستان پسرانه ایرانسل سیمین‌شهر ۶ کلاس درس و ۱۰ فضای جانبی شامل نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، واحد اداری و بخش‌های دیگر دارد که برای ساخت آن ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و سهم شرکت ایرانسل به عنوان خیر مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده کشور در این مدرسه ۱۵ میلیارد ریال بود که این شرکت متعهد شده تا نسبت به تجهیز و فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنتی و امکانات لازم این مدرسه اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار گلستان گفت: در سیل گلستان ۲۳ مدرسه بطور کامل تخریب شد که با مشارکت خیرین ۴۵‌ مدرسه در مناطق سیل‌زده نوسازی و بازسازی شد.

هادی حق‌شناس در این مراسم اضافه کرد: عقب ماندگی تاریخی منطقه گمیشان به حدی است که کمک‌های خیرین هم به جبران این عقب‌ماندگی و رسیدن به شرایط مطلوب منجر نشد و همچنان نیازمند توجه خیرین در بخش‌های دیگر است.

وی با اشاره به این که از محل اعتبارات سیل و مشارکت خیرین ۲۵۰ کلاس درس در گلستان ساخته شد، خاطرنشان کرد: از ۱۲ کلاس درس احداث شده در هشت سال گذشته در گلستان سهم خیرین ۲ هزار کلاس بوده که به نسبت کشور عقب هستیم.بهره‌برداری سیزدهمین مدرسه سیل‌زده شهرستان گمیشان آغاز شد

وی بیان داشت: هر چند سیل ۹۷ و ۹۸ تهدیدی برای بیش از ۲۰‌ استان بود، اما گلستان به همراه خوزستان و لرستان بیشترین آسیب را دیدند و مشارکت مردم و خیرین در بازسازی مناطق سیل‌زده، تهدید سیل را به فرصت جدی برای توسعه تبدیل کرد.

حق‌شناس با اشاره به ساخت دبیرستان پسرانه ایرانسل در سیمین شهر یادآور شد: ایجاد چنین فضاهای آموزشی، بدون شک در روند آموزش دبیران و فراگیری آموزش از سوی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد.

استاندار گلستان با بیان این که ۷۹۰ روستا از حدود هزار روستا استان زیر پوشش شبکه ارتباطی ایرانسل است از مدیرعامل این شرکت خواست با توجه به شرایط کرونا و آموزش مجازی دانش‌آموزان در سامانه شاد و دانشجویان، چند روستای باقی مانده دیگر را هم زیر پوشش شبکه ارتباطی شرکت قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل در این مراسم گفت: دبیرستان پسرانه این شرکت، سومین مدرسه مشارکتی ایرانسل در استان‌های سیل‌زده پس از مدرسه ویژه داتش‌آموزان استثنایی در پلدختر لرستان و یک‌ مدرسه در خوزستان، است.

بیژن عباسی‌آرند تصریح کرد: بخش مشارکت‌های اجتماعی شرکت پس از آسیبی که به حوزه آموزش و پرورش ناشی از سیل وارد شد، تصمیم به مشارکت در نوسازی و بازسازی تعدادی واحد آموزشی در سه استان بیشتر خسارت دیده گرفت.

بهره‌برداری سیزدهمین مدرسه سیل‌زده شهرستان گمیشان آغاز شد

وی تصریح کرد: ما معتقدیم راز توسعه کشور، توسعه منابع انسانی بوده که بستر و زمینه این توسعه در مدارس و دانشگاه‌هاست.

وی اظهار داشت: هر چه در این زمینه کار و کمک شود در واقع به تامین نیروی انسانی و پرورش نیرو برای مدیریت آینده کشور کمک خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل گفت: جامعه ارتباطی کشور بعد از سیل که تلاش کرد در کنار مردم برای بازسازی شبکه‌های ارتباطی و جلوگیری از قطع این خطوط باشد، در جریان کرونا  تلاش کرد تا شبکه ارتباطی و زیرساخت آن را در جهت تقویت اینترنت توسعه دهد.

عباسی‌آرند افزود: در گلستان پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطی از سوی این شرکت سرمایه‌گذاری شده و تلاش داریم تا این میزان را با تحت پوشش دادن مابقی روستاها افزایش دهیم که یکی از برنامه‌ها برای شهر گرگان توسعه فیبر نوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در گمیشان که امروز ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، ۱۰۹ مدرسه دارد، در سیل ۹۷ و ۹۸، ۱۴ مدرسه آسیب جدی دید که نیازمند بازسازی و نوسازی بوده است.

احسان گوهری‌راد بیان کرد: ۹۰ درصد مدارسی که در سیل گلستان تخریب و خسارت دیده بودند، در شهرستان‌های گنبدکاووس، گمیشان و آق‌قلا اکنون آماده هستند.

بهره‌برداری سیزدهمین مدرسه سیل‌زده شهرستان گمیشان آغاز شد

وی بیان داشت: گذر دانش‌آموزان از پایه ششم به هفتم در استان ۹۵.۴۷ درصد است که این گذر در شهرستان گمیشان ۹۷.۳۷ درصد می‌باشد.

وی یادآور شد: اما گذر از پایه نهم به دهم در استان که ۸۷ درصد بوده در این شهرستان به علت فقدان دوره دوم متوسطه به ویژه در بین دختران دانش‌آموز حدود ۸۴ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: نبود مدارس در این مقطع آموزشی و نبود فضای فیزیکی مناسب به ویژه برای دختران، نیازمند توجه و پشتیبانی و حمایت بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha