یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است

خمین - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده و این تعداد یک چهارم از مجموع شهدای دانشجوی کشور است.

«علی محمدی» روز چهارشنبه در اجلاسیه شهدای دانشجو معلم و آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در  خمین، افزود: جوانان قشر جوان کشور با تاسی از الگوی رزمندگان دفاع مقدس همواره حافظ منافع دین و کشور هستند و با زیاده‌خواهان مقابله می‌کنند و حضور نوجوانان و جوانان در اردوهای راهیان نور و پیاده‌روی اربعین گویای این ادعا است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: جوانان کشور با آگاهی در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی پیش خواهند رفت و ۴۰ سال آتی کشور درخشان خواهد بود.
محمدی افزود: کرونا نه تنها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را متوقف نکرد بلکه با فرصت سازی در عرصه مجازی ۵۰ گروه به‌منظور انتشار محتوای دینی، انقلابی و فرهنگی از سوی بخش فرهنگی این دانشگاه تشکیل شد و  ۲۵ هزار نفر عضو این گروه‌ها در پیام رسان های داخلی هستند.
وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان میزبان ۲۰ هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه مجازی اربعین بود.
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: این دانشگاه با مدیران و اساتید مجرب و دانشجو معلمان متدین از انجام رسالت خود در تربیت معلمان دینی و انقلابی برای آینده نظام تعلیم و تربیت غفلت نمی‌کند.
محمدی، ماموریت دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم دینی و انقلابی بر اساس اسناد بالا دستی مانند سند تحول بنیادین ، بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمود های مقام معظم رهبری بیان کرد.
وی افزود: نظام تعلیم و تربیت امروز از تربیت تک بُعدی رنج می‌برد درحالیکه الگوهای تربیتی نظیر امام خمینی (ره ) و شهید سلیمانی و شهدای دفاع مقدس را دارد.
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به شخصیت چند بُعدی امام خمینی (ره)، گفت: روش‌های جذاب تربیتی امام راحل باید در دستور کار خانواده ها و مراکز آموزشی قرار گیرد.

۶۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در این مراسم شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha