۸ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84488707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ هزار بچه ماهی در قفس‌های پرورشی گناوه ذخیره‌سازی شد

گناوه - ایرنا - رئیس اداره شیلات گناوه گفت: ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۲ پروژه قفس دریایی واقع در آب‌های ساحلی این شهرستان برای پرورش، رهاسازی شد.

سهراب ملایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:  پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار و مهم‌ترین طرح اقتصاد مقاومتی شیلاتی برای تولید و اشتغال است.

وی اظهارکرد: ظرفیت قفس‌های پرورش ماهی  ۵۰۰ تن برآورد شده است که  بین ۵ تا ۹ ماه دوره پرورش آنها خواهد بود و  با رسیدن به وزن ۷۰۰ تا یکهزار گرم برداشت می‌شوند.
ملایی افزود: گونه ماهی پرورش در قفس " سی باس " است که گوشت لذیذ و مشتریان زیادی در سطح کشور دارد و از زمان ذخیره‌سازی تا برداشت، مرتب زیست سنجی و میزان رشد آنها بررسی می‌شود.

ملایی اظهارداشت: پرورش آبزیان بویژه ماهی و میگو یکی از صنعت‌‎های پرسود و اشتغال‌زا در استان بوشهر و بویژه شهرستان گناوه به شمار می‌رود که با حمایت و پشتیبانی دولت و مشارکت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته و گسترش یافته است.

وی گفت: در این شهرستان دو طرح پرورش ماهی در قفس اجرایی شده است و ۲ طرح دیگر نیز مجوز گرفته‌اند که در آینده  به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس شیلات گناوه بیان کرد: این شهرستان ساحلی، به لحاظ دارا بودن ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی، ظرفیت و مزیت‌های نسبی خوبی در حوزه آبزی‌پروری دارد که  نقش و تاثیر بسزایی در اشتغال پایدار و درآمدزایی ایجاد می‌کند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و در پسکرانه خلیج فارس واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha