سایت استاندارد پسماندهای صنعتی در بندرعباس در آستانه بهره برداری است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: سایت مجهز و استاندارد مدیریت و دفن پسماندهای ویژه و صنعتی در بندرعباس در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

فریدون همتی پنجشنبه شب در نشست پیگیری ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و بهداشت عمومی در هرمزگان با تاکید بر لزوم مدیریت پسماندهای خانگی، ویژه و بیمارستانی برای جلوگیری از آسیب به بهداشت عمومی و محیط زیست افزود: در پی ماموریت ابلاغی به سازمان همیاری شهرداری‌های هرمزگان برای مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی در استان، در این راستا با استفاده از کمک بخش خصوصی، سایت مجهز و بزرگی در غرب بندرعباس برای مدیریت و دفن استاندارد پسماند ایجاد شده که مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.
وی ادامه داد: روند اجرای این طرح خوب بوده و موانعی که در این مجموعه در زمینه‌ آب، برق و گاز وجود داشت، با تصمیم‌گیری صورت گرفته به سرعت رفع خواهد شد و مجوز بهره‌برداری از آن نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، صادر شده است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: تمامی واحدهای صنعتی غرب بندرعباس در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس و بندر شهید رجایی و سایر واحدهای این منطقه، اگر به موقع برای دفن استاندارد پسماندهای خود اقدام نکنند، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان واحد آلاینده شناخته خواهند شد.
همتی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی در گذشته در غرب بندرعباس، دفن غیراستاندارد پسماند را داشته‌اند که اداره کل حفاظت محیط زیست باید سریع بررسی کارشناسی را انجام دهد و چنانچه نیاز به استانداردسازی آن محیط های دفن پسماند وجود دارد، به واحدهای مربوطه اعلام شود.
همتی تصریح کرد: اگر این واحدها به این موضوع عمل نکنند، خسارتی که با رعایت نکردن دفن استاندارد پسماندها به محیط زیست و بهداشت عمومی وارد کرده‌اند، باید پرداخت کنند تا با دریافت این خسارت، بتوانیم زیان های وارد شده را جبران کنیم.
وی گفت: از این پس هر واحد صنعتی، به موقع برای دفن پسماندهای صنعتی خود از طریق سایت استاندارد مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اقدام نکند، واحد آلاینده تلقی خواهد شد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم نظارت کامل بر رعایت اصول زیست محیطی و بهداشت عمومی در واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحدهای بزرگی در بندرعباس فعال هستند، مسأله جدی حفاظت از محیط زیست باید مطابق قانون و با نظارت و کنترل دقیق مورد توجه باشد.
همتی با اشاره به آماده شدن سایت مدیریت پسماند، ادامه داد: این سایت به صورت کامل استاندارد می تواند دفن پسماندها را انجام دهد و همه واحدهای صنعتی موظف اند در این زمینه اقدام کنند و اداره کل حفاظت محیط زیست هم وظیفه دارد، نظارت دقیق را انجام دهد.
وی اضافه کرد: کمیته مدیریت پسماند هرمزگان، برای همه شهرهای استان و بویژه جزیره ها به سرعت پیگیری لازم را برای مدیریت و ایجاد سایت دفن استاندارد پسماند، داشته باشد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: فاضلاب و پسماندها، تهدید کننده بهداشت عمومی و محیط زیست هستند که طرح بزرگ جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس از طریق مسیر اصولی و درست در حال انجام است و سایت مدیریت و دفن استاندارد پسماند هم مکمل این اقدام خواهد بود و همه واحدهای صنعتی با رعایت الزام های قانونی باید در این چارچوب عمل کنند تا از بروز آسیب جلوگیری شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha