خداکرم حیدری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح سنجش امسال ۹۰۸ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۵۷۳ نفر با مشکل شنوایی، یکهزار و ۸۷۳ نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی، ۲۵ نفر مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی شناسایی شدند.
وی با اشاره به اینکه تنها چند درصد نوآموزان با مشکل آمادگی تحصیلی به مدارس استثنایی ارجاع داده شدند، گفت: بیشتر نوآموزان پس از ارجاع به مرحله تخصصی با توصیههای کارشناسان، برای حل مشکل اقدام و در مدارس عادی به تحصیل مشغول شدند و تنها ۲ نفر از این تعداد به مراکز نگهداری بهزیستی ارجاع داده شدند.
حیدری افزود: با شیوع کرونا و تعطیل شدن کلاسهای درس در مدارس استان، کلاسهای درس مداس استثنایی به دلیل کم بودن جمعیت دانشآموزان به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار شد و در سال تحصیلی جدید نیز کلاسهای درس این مدارس به صورت ترکیبی برگزار میشود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون یکهزار و ۲۶۸ کودک پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند، گفت: سنجش از کودکان پیش دبستانی در سطح استان در شیفت بعدازظهر مدارس استثنایی استان در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، در استان یکهزار و ۲۷۰ دانشآموز با نیازهای آموزشی خاص در ۵۰ مدرسه استثنایی مشغول تحصیل هستند و بیش از ۳۰۰ دانشآموز با نیازهای خاص آموزشی نیز به صورت تلفیقی در مدارس عادی استان مشغول تحصیل هستند.
نظر شما