۶۵ درصد دانش آموزان ۱۵ تا ۱۷ سال مازندران دز اول واکسن را دریافت کردند

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که بیش از ۶۵ درصد از دانش آموزان ۱۵ تا ۱۷ سال مازندران دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر قاسم اویس روز شنبه در گفت وگو با ایرنا آمار دانش آموزان این گروه سنی را حدود ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود که ۵۹ هزار نفر از این تعداد طی روزهای گذشته دز نخست واکسن را تزریق کردند.

وی با اعلام این که گروه سنی ۱۲ سال به بالا در حال حاضر جامعه هدف دریافت کرونا در مازندران هستند ، گفت : باید ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر بر اساس آمار موجود و جامعه هدف در نظر گرفته شده در استان واکسینه شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : واکسینه کردن ۲۰۰ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۵ سال استان هم بزودی آغاز می‌شود و به این گروه سنی همانند گروه سنی ۱۵ تا ۱۷ سال واکسن سینوفارم تزریق خواهد شد.

وی روند واکسیناسیون در استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد : به طور متوسط روزانه ۸۰ تا ۸۵ هزار دُز واکسن در استان تزریق می شود که بر این اساس پیش بینی می شود تا اواخر مهر ماه جاری دستکم ۸۵ درصد مردم استان دُز اول و ۵۵ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

اویس از ورود محموله ۱۰۰ هزار دُزی واکسن کرونا به استان از عصر امروز خبر داد و گفت : در حال حاضر آنچه نگران کننده است ، بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی به بهانه تزریق واکسن در استان است.

وی افزود : رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید باجدیت از سوی مردم در دستور کار قرار گیرد و تسریع در روند واکسیناسیون عمومی به معنای رعایت نشدن نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی  در استان حدود ۴۵ درصد است در حالی که ایمنی جامعه نیازمند رعایت بیش از ۷۵ درصدی است. 

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با بستری ۵۹ بیمار جدید به ۳۹۳ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha