بیش از یک هزار فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی ایجاد شد

زنجان- ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، از ایجاد یک‌هزار و ۱۶۸ فرصت شغلی جدید در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد شغل، با اعتباری بالغ‌ بر ۳۱ میلیارد تومان، برای مددجویان تحت حمایت و کارآفرینان عرصه اشتغال کمیته امداد استان زنجان، ایجاد شده است.

هدایت صفری روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی حوزه اشتغال با رییس کمیته امداد، با اشاره به اینکه این نهاد علاوه بر ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سرفصل‌های مهارت‌آموزی ، کارآفرینی و حرفه‌آموزی،  اقدامات خوبی انجام می‌دهد، افزود: نظارت بر طرح‌های اجراشده با هدف پایداری طرح‌ها، ازجمله این اقدامات است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با بیان اینکه اغلب مشاغل ایجادشده در حوزه خودکفایی و اشتغال، در قالب طرح‌های خدماتی، دامداری، صنایع‌دستی، کشاورزی، پرورش ماهی و فعالیت‌های صنعتی و معدنی است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۲ هزار و ۳۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت، از آموزش‌های مهارتی ، مقدماتی و پایدارسازی بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری برای ۱۶۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان، از طریق دفاتر کاریابی شغل ایجادشده است .

صفری با اشاره به اینکه کانون خیرین اشتغال ، راهبران شغلی ، نظارت ، آموزش و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، از بازوهای توانمند ایجاد اشتغال مددجویان هستند، افزود : یکی از راه‌های مهم توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، رسیدن آنها به استقلال مالی و اقتصادی و خروج از چرخه حمایتی، با ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، تصریح کرد: مقرر است تا پایان امسال، ۵ هزار و یکصد فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان، ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha