۱۷‌ هزار مددجوی کمیته امداد گلستان صاحب پزشک خانواده شدند

گرگان- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت : طرح ارایه خدمات رایگان این اداره کل به ۱۷ هزار بیمه شده کمیته امداد استان در قالب پزشک خانواده شهری اجرایی شده است.

 مهرداد کمانگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد : هزینه بستری مددجویان کمیته امداد حضرت امام ( ره) به شرط رعایت نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمارستان های دولتی - دانشگاهی رایگان است.

وی در خصوص اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری در استان، تصریح کرد: این طرح در تمام شهرستان های استان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شده و بیمه شده باید در دریافت خدمات باید به پزشک خانواده ای که به وی منتسب شده مراجعه کند.

کمانگری تاکید کرد: بیمه شدگان این صندوق برای بهره مندی از خدمات درمانی در مراکز دولتی و خصوصی باید سیستم ارجاع را رعایت کرده و در غیر اینصورت تمام هزینه های درمانی فرد، آزاد محاسبه خواهد شد.

طرح پزشک خانواده شهری در گلستان به صورت طرح آزمایشی کشوری از تیرماه سال جاری عملیاتی شده و طبق گزارش اداره کل بیمه سلامت استان در ۲۴ شهریورماه، ۱۰۱ هزار عضو صندوق بیمه همگانی سلامت در استان، صاحب پزشک خانواده شهری شده اند.

براساس این گزارش، تاکنون در طرح پزشک خانواده شهری با ۱۰۷ پزشک در شهرستانهای استان گلستان قرارداد بسته شده است که هر پزشک بین یک هزار و 500 تا ۷۰۰ بیمه شده را پوشش می دهد.

طرح پایلوت (آزمایشی) صندوق بیمه همگانی سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری به طور همزمان در استان های گلستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، کردستان و یزد همزمان از تیرماه سال جاری آغاز شد و اجرای آن مهر ماه امسال سراسری می شود.

اداره کل بیمه سلامت گلستان، در این استان یک میلیون و ۱۶۳  هزارو ۹۳۷ نفر بیمه شده زیر پوشش خدمات این اداره کل قرار دارد که ۸۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر در صندوق بیمه روستاییان، ۱۴۲ هزارو ۳۶۴ نفر در صندوق بیمه همگانی سلامت، ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، ۵۹ هزارو ۸۶۷ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار و پنج هزار و ۹۱۶ نفر عضو صندوق ایرانیان هستند.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha