امسال چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گلستان ایجاد شد

گرگان - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمتیه امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۶۸ فرصت شغلی برای مددجویان واجد شرایط این نهاد در استان ایجاد شد.

مهدی نظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی، هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و با همراهی بانک‌های عامل استان جذب و پرداخت شده است.

به گفته وی، همچنین تعدادی از مشاغل ایجاد شده در سال جاری برای مددجویان واجد شرایط بدون تسهیلات قرض الحسنه و یا با سرمایه اندک امداد با وجود راهبران شغلی ( کارآفرینان) بود.

وی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش یکی از برنامه های مهم این نهاد پیش از ایجاد فرصت شغلی جدید است، افزود: در این بازه زمانی، برای چهار هزار و ۴۲ نفر دوره های آموزشی مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی شغلی برگزار شد.

امسال چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد گلستان ایجاد شد
نظری همچنین توانمندسازی اقتصادی و ارتقای سطح درآمد مددجویان را یکی از اهداف راهبردی این نهاد در گلستان برشمرد و گفت: کمیته امداد استان بخش قابل توجهی از برنامه های اشتغالزایی خود را از طریق جذب تسهیلات قرض الحسنه عملیاتی می کند.

وی یادآور شد: ارائه این تسهیلات اشتغالزایی از جمله در قالب وام خودکفایی، تامین سرمایه برای ایجاد فضای خودکفایی و تامین ابزار و لوازم کار بوده که در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد.  

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در خصوص کاریابی برای اشتغال مددجویان هم گفت: این نهاد بسته تشویقی لازم را برای جذب و اشتغال به کار مددجویان آموزش دیده در بخش های تولیدی، صنعتی، خدماتی، موسسه ها و سازمان ها فراهم کرده که کارفرمایان علاقمند می توانند از این بسته برای تامین نیروی موردنیاز خود استفاده کنند.

به گفته وی ارایه تسهیلات قرض الحسنه یا پرداخت ۲ ساله حق بیمه تامین اجتماعی مددجوی جذب شده از جمله بسته های تشویقی برای کارفرمایان علاقمند است.

عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان به تازگی اعلام کرده بود: برای ایجاد هر فرصت شغلی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های زیرپوشش پرداخت می شود و اعتبارات امسال تسهیلات اشتغال این نهاد در استان سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال با ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی بوده که نسبت به سال قبل، ۲.۵ برابر بیشتر شده است.

کمیته امداد گلستان حدود ۸۳ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha