نسخه گلستانی‌ها در ۹۷۴ مرکز درمانی به‌صورت الکترونیکی پیچیده می‌شود

گرگان - ایرنا - معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: که طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی برای بیماران زیر پوشش در ۹۷۴ مرکز طرف قرارداد این استان از امروز چهارشنبه آغاز کرد.

علیرضا صحرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: از این پس نسخه کاغذی از مراکز طرف قرارداد دریافت نخواهد شد.

به گفته وی اکنون ۲۳۷ پزشک متخصص، ۱۸۷ پزشک عمومی، ۳۲ پزشک فوق متخصص، ۴۵ دندانپزشک، ۲۱۰ داروخانه، ۵۸ آزمایشگاه، ۳۷ پرتو پزشکی، ۷۰ فیزیوتراپی، ۲۶ بیمارستان، ۵۱ درمانگاه، ۱۵ مرکز توانبخشی و ۶ مرکز ترک اعتیاد طرف قرار داد با اداره کل بیمه سلامت گلستان هستند.

صحرایی افزود: بیمه شدگان زیر پوشش این اداره کل در گلستان از این پس می توانند با ارایه کد ملی، خدمات پزشکان، داروخانه و پاراکلینیک طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت را به صورت الکترونیک دریافت کنند.

نسخه نویسی الکترونیک مشکلات متعدد نسخه نویسی کاغذی را رفع کرده و باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های مراقبت، کاهش اشتباهات نسخه نویسی، خطاهای دارویی، عوارض ناخواسته دارویی و بهبود دارو درمانی و سلامت بیمار می‌شود.

سیدمحمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت گلستان نیز اواخر آذرماه سال جاری به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که ۹۷.۲ درصد خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان این استان با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد این اداره کل به صورت الکترونیک ارائه می شود.

بیمه سلامت گلستان یک میلیون و ۱۶۳  هزار و ۹۳۷ نفر بیمه شده زیر پوشش دارد که ۸۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر در صندوق بیمه روستاییان، ۱۴۲ هزار و ۳۶۴ نفر در صندوق بیمه همگانی سلامت، ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، ۵۹ هزارو ۸۶۷ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار و پنج هزار و ۹۱۶ نفر عضو صندوق ایرانیان هستند.

استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha